گفت‌وگو|

برقراری تماس تلفنی بیش از ۴ هزار نفر با واحد‌های ارشاد و معاضدت دادگستری استان مازندران

11:00 - 01 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۳۸۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برقراری تماس تلفنی بیش از ۴ هزار نفر با واحد‌های ارشاد و معاضدت دادگستری استان مازندران
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: از ابتدا تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ حدود ۴ هزارو ۳۳۷ نفر با واحد‌های ارشاد ومعاضدت سراسر استان تماس تلفنی برقرار و ۲ هزارو ۵۱۰ نفر نیز به صورت حضوری سوال‌های خود را مطرح کردند و راهنمایی شدند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: از ابتدا تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۴ هزار و ۳۳۷ نفر با واحد‌های ارشاد و معاضدت سراسر استان تماس تلفنی برقرار و ۲ هزار و ۵۱۰ نفر نیز به صورت حضوری سوال‌های خود را مطرح کردند و راهنمایی شدند.

 رئیس کل دادگستری استان مازندران همچنین گفت: مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، درسال ۱۳۹۸ شماره تلفن گویای ۱۲۹ را با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی و کیفری رایگان در استان مازندران راه‌اندازی کرد و هم اکنون در شهر ساری مرکز استان فعال است و مردم می‌توانند با برقراری تماس با این مرکز مشاوره حقوقی دریافت کنند.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی مرکز ۱۲۹ تسهیل ارتباط مردم با قوه قضاییه است به‌طوری‌که همه شهروندان می‌توانند از طریق این شماره با کارشناسان حقوقی سوالات خود را مطرح کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری اضافه کرد: بیان کردن هرگونه انتقاد و پیشنهاد، تقدیر یا انتقاد از کارکنان قوه قضاییه و آشنایی با مطالب حقوقی ومحاسبه مهریه از دیگرخدمات تلفن گویای ۱۲۹ است و از ابتدای سال قبل تا پایان بهمن ماه هزار و ۸۶۷ نفر با این مرکز تماس گرفتند.

براساس برنامه ابلاغی مرکز وکلای قوه قضاییه کشور و در راستای ارائه خدمات به مردم، برنامه حضور در مساجد و همچنین ارائه مشاوره‌ و معاضدت‌های حقوقی به زندانیان در ندامتگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته که با هماهنگی مدیر کل زندان‌های هر استان و مدیر زندان مرکزی، شاهد اجرای این برنامه بودیم. تلفن گویای ۱۲۹ نیز برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان در اختیار مردم در استان‌های مختلف کشور است. 
 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *