کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد

9:36 - 21 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۸۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد
کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در چهارده فصل رونمایی شد.

خبرگزاری میزان_ مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در دو جلد با حضور تعدادی از مسئولان قضایی استان رونمایی شد.

وی بیان کرد:نویسنده این کتاب مهران زاهدایان رئیس کل دادگستری شهرستان عسلویه است. در این کتاب با نثر روان و ساده مسائل حقوقی تشریح شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در این کتاب مباحث حقوقی، رویه های قضایی و آرای وحدت رویه بررسی شده است.

تدوین کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در چهارده فصل

مهران زاهدایان رئیس دادگستری شهرستان عسلویه و نویسنده کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در رابطه با این کتاب گفت: در این کتاب به بیشتر دعاوی حقوقی پرداخته شده و به سوالات احتمالی مردم پاسخ داده است.

کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌های قضایی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد

وی بیان کرد: این کتاب در دو جلد تدوین شده است که در فصل اول به دعاوی مربوط به قراردادها، در فصل دوم به دعاوی مرتبط با مطالبات وجه و خسارات و در فصل سوم به دعاوی تجاری مانند ابطال علائم تجاری و ابطال چک پرداخته شده است.

رئیس دادگستری شهرستان عسلویه ادامه داد: در فصل چهارم کتاب به دعاوی ملکی مانند اثبات مالکیت، در فصل پنجم به دعاوی داوری مانند درخواست تعیین دارو و در فصل ششم به دعاوی ثبتی پرداخته شده است.

نویسنده کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی افزود: در فصل هفتم کتاب به روابط بین موجر و مستاجر مانند درستور تخلیه ملک، در فصل هشتم به دعاوی مربوط به اشخاص و محجورین و در فصل نهم به دعاوی مربوط به خانواده پرداخته شده است.

کتاب ارکان دعاوی حقوقی در پرتو رویه‌ قضایی در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد

زاهدیان بیان کرد: در فصل دهم کتاب دعاوی امور حسبی مانند صدور گواهی انحصار وراثت و در فصل یازدهم دعاوی مربوط به رابطه کارگری و کارفرمایی بررسی شده است.

وی ادامه داد: در فصل دوازدهم کتاب دعاوی مربوط به ثبت احوال مانند تغییر نام و سن، در فصل سیزدهم به دعاوی اعسار و در فصل چهاردهم به سایر دعاوی پرداخته شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *