رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرونده زنان زندانی در آمریکا؛ حبس دسته‌جمعی روزانه ۱۹۰ هزار زن و دختر

8:39 - 21 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۸۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پرونده زنان زندانی در آمریکا؛ حبس دسته‌جمعی روزانه ۱۹۰ هزار زن و دختر
جدیدترین آمارها درباره وضعیت زنان زندانی در آمریکا نشان‌دهنده نقض حقوق آسیب‌پذیرترین زنان در ساختار حقوقی کیفری این کشور است.

خبرگزاری میزان – در جدیدترین گزارش ارائه شده از Prison Policy Initiative درباره حبس زنان در آمریکا واقعیت‌های منحصربه‌فردی وجود دارد که نگرانی‌های جدی را درباره حبس زنان در این کشور رقم زده است؛ واقعیتی مانند اینکه روزانه ۱۹۰ هزار و ۶۰۰ زن و دختر در آمریکا حبس می‌شوند.

با وجود اینکه گزارش یاد شده واقعیت‌های مختلفی را درباره سیستم حبس زنان و دختران در آمریکا ارائه می‌کند، این آمار فقط بخشی از داستان زندانی شدن زنان و دختران در زندان‌های این کشور است.

یکی از موضوع‌های مورد تاکید در گزارش Prison Policy Initiative دشواری یافتن اطلاعات مربوط به زنان و دختران زندانی در آمریکا به موازات تجارب منحصربه‌فرد آن‌ها در نظام حقوقی کیفری این کشور است؛ در حالی که حبس در زندان‌های آمریکا بر همه زندانیان گرفتار در این ساختار تاثیر می‌گذارد، سیستم حقوقی کیفری این کشور به شکلی ویژه برای زنان آسیب‌زا و دشوار است.

 

نگاهی به آمارهای زنان زندانی در آمریکا؛ حبس دسته‌جمعی روزانه ۱۹۰ هزار زن و دختر

یکی از نویسندگان گزارش Prison Policy Initiative تاکید کرد: حبس‌های دسته‌جمعی در کشور رخ می‌دهند و قربانیان را با دشواری‌های جدی مواجه می‌کنند، اما زمانی که کشور زنان را محبوس می‌کند، اثرات موج‌دار به شکلی ویژه ویرانگر می‌شوند.

وی همچنین تصریح کرد: دولت آمریکا باید به جای ادامه دادن به این سیاست شکست خورده در وهله نخست برای رسیدگی به مشکلات تلاش کند؛ این مشکلات عبارتند از مشکلات سلامت جسمی و روانی و تبعیض نژادی فراگیر در پلیس.

از ۹۳ هزار زن زندانی در آمریکا ۵۱ هزار نفر به جرمی محکوم نشده‌اند، اما در زندان‌ها نگهداری می‌شوند، زیرا توان تامین وثیقه نقدی ندارند و سیستم حقوقی کیفری کشور، آن‌ها را در چنین شرایطی گرفتار می‌کند.

گزارش Prison Policy Initiative همچنین تصریح می‌کند که زندان‌ها می‌توانند برای زنان به شکلی خاص کشنده باشند؛ این موضوع را می‌توان در میزان بالای مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی و مسمومیت با مواد مخدر یا الکل در زندان‌های زنان آمریکا دید.

 

نگاهی به آمارهای زنان زندانی در آمریکا؛ حبس دسته‌جمعی روزانه ۱۹۰ هزار زن و دختر

میزان مرگ‌ومیر در زندان‌های زنان آمریکا دو برابر بیشتر از نرخ مرگ و میر در زندان‌های مردان آمریکا است؛ تعداد مرگ‌و‌میر ناشی از خودکشی در زندان‌های زنان در آمریکا در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تقریبا ۶۵ درصد افزایش یافته است.

ضمن اینکه زنان بیشتر از مردان با ابتلا به بیماری‌های روانی وارد زندان‌های آمریکا می‌شوند.

در عین حال، زندان‌های زنان آمریکا به‌دلیل اینکه عموما برای اقامت کوتاه‌تر طراحی شده‌اند، موقعیت ضعیفی برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای زنان دارند و این امکانات با در نظر گرفتن نرخ‌های بالای تلفن، برقراری ارتباط با خانواده‌ها را برای زنان دشوار می‌کند.

خلاصه آمار شده در گزارش Prison Policy Initiative به این شرح است:

- زنان زندانی در آمریکا در ۴۴۶ زندان ایالتی، ۲۷ زندان فدرال، ۳ هزار و ۱۱۶ زندان محلی، هزار و ۳۲۳ مرکز اصلاح و تربیت نوجوانان، ۸۰ زندان ویژه بومیان و ۸۰ بازداشتگاه مهاجرت و همچنین در شماری از زندان‌های نظامی، مراکز تعهد مدنی و زندان در سرزمین‌های فرامرزی آمریکا نگهداری می‌شوند.

- ۵۸ درصد از زنان در زندان‌های ایالتی فرزندان خردسال دارند و بیشتر آن‌ها مادران تنهایی هستند که پیش از حبس در زندان با فرزندان خود زندگی می‌کردند؛ در نتیجه این احتمال وجود دارد که حبس این افراد باعث نابودی زندگی فرزندانشان شود.

- حدود ۷ هزار زن و دختر جوان در سیستم‌های مختلف حبس آمریکا گرفتار شده‌اند؛ تقریبا نیمی از آن‌ها در تاسیسات سیستم قضایی اطفال نگهداری می‌شوند و تقریبا به همان اندازه کودکان مهاجر بدون همراه در تاسیسات اداره اسکان پناهندگان نگهداری می‌شوند.

 

نگاهی به آمارهای زنان زندانی در آمریکا؛ حبس دسته‌جمعی روزانه ۱۹۰ هزار زن و دختر

- دختران رنگین‌پوست به‌طور نامتناسبی در سیستم قضایی نوجوانان آمریکا حضور دارند و سهم آن‌ها از کل جمعیت دختران حاضر در چنین مراکزی ۳۲ درصد است؛ این در حالی است که دختران سیاه‌پوست فقط ۱۴ درصد از دختران زیر ۱۸ سال در سراسر کشور را تشکیل می‌دهند.

- ۸۰۸ هزار و ۷۰۰ زن در آمریکا در شرایط آزادی مشروط قرار دارند؛ آن‌ها مجبورند تحت مجموعه پیچیده‌ای از قوانین و محدودیت‌ها زندگی کنند که آن‌ها را با زندانی شدن مجدد تهدید می‌کند.

- میزان حبس زنان در آمریکا در دهه‌های اخیر با سرعتی دو برابر بیشتر از میزان حبس مردان در این کشور رشد کرده است.

 

نگاهی به آمارهای زنان زندانی در آمریکا؛ حبس دسته‌جمعی روزانه ۱۹۰ هزار زن و دختر

- بیش از یک چهارم زنان زندانی در آمریکا هنوز محکوم نشده‌اند؛ علاوه بر این ۶۰ درصد زنان زندانی در زندان‌ها محلی آمریکا در انتظار محاکمه هستند.

- ۱۲ درصد دختران زندانی در آمریکا سابقه بی‌خانمانی و ۱۹ درصد سابقه به سرپرستی گرفته شدن دارند؛ در عین حال ۲۶ درصد زنان زندانی سابقه در شرایط بی‌خانمانی محکوم به حبس شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *