رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هنیه: طوفان الاقصی تحولی عمیق در سطح منطقه ایجاد کرد

22:10 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۸۲۷
هنیه: طوفان الاقصی تحولی عمیق در سطح منطقه ایجاد کرد
رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه نبرد طوفان الاقصی تحولی عمیق در سطح منطقه ایجاد کرد، گفت: دشمن تا این لحظه تضمینی برای خروج کامل نیرو‌های خود از غزه نداده است.

خبرگزاری میزان - اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، یکشنبه شب، ۲۰ اسفند، در نطقی تلویزیونی، گفت: درود بر غزه که تصویری از آزادی و افتخار برای فلسطین ترسیم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اشغالگر اسرائیلی، صرف نظر از زمان کوتاه یا طولانی، پاسخگو خواهد بود، اظهار کرد: هفتم اکتبر یک نقطه عطف تاریخی در زندگی مسئله فلسطین و یک تغییر استراتژیک در درگیری با اشغالگر اسرائیلی است؛ نبرد ۷ اکتبر نشان‌دهنده تحولی عمیق و مهم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

هنیه، افزود: ما در ماه‌های گذشته در جبهه‌های میدانی به رهبری جناح‌های مقاومت حرکت کردیم. موضوع دیگر جبهه سیاسی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه نبرد طوفان الاقصی تحولی عمیق در سطح منطقه ایجاد کرد، بیان کرد: ما در طول نبرد در دو جبهه حرکت کردیم که اولی جبهه مقاومت و میدانی و دومی سیاسی بود؛ از ابتدای روند مذاکرات، ما سه کنترل را تعیین کرده‌ایم: پایان دادن به جنگ، تبدیل پایداری به دستاورد‌های سیاسی و جلوگیری از برنامه ریزی برای هدف قرار دادن غزه.

هنیه، اضافه کرد: اصولی که روی آن کار کردیم، توقف تجاوز، عقب‌نشینی کامل، بازگشت آوارگان، بعد انسان دوستانه و توافق شرافتمندانه برای تبادل اسرا است.

مقام ارشد حماس در بخشی دیگر گفت: دشمن تاکنون از دادن تضمین‌های صریح به ویژه در مورد آتش‌بس طفره رفته و تا این لحظه تضمینی برای خروج کامل نیرو‌های خود از غزه نداده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *