سرلشکر سلامی: رهبر انقلاب امروز به سپاه پاسداران نشان فتح اعطا کردند

17:10 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۷۹۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سرلشکر سلامی: رهبر انقلاب امروز به سپاه پاسداران نشان فتح اعطا کردند
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز این توفیق الهی برای سپاه پاسداران و بنده حاصل شد که به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مشرف شویم و معظم‌له امروز به سپاه تفضلی فرمودند و یک نماد آشکاری از رضایت و مجاهدت طاقت فرسای سپاه به‌عمل آوردند و نشان فتح را به سپاه پاسداران اعطا فرمودند.

خبرگزاری میزان- به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری دانشگاه سربازی که عصر امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه ورود به شهر الله، ماه صیانت الهی و بهار قرآن قرار داریم و صمیمانه به همه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم که توفیق درک فیوضات معنوی این روز‌ها و شب‌ها را پیدا کردند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: امروز این توفیق الهی برای سپاه پاسداران و بنده حاصل شد که به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مشرف شویم و معظم‌له امروز به سپاه تفضلی فرمودند و یک نماد آشکاری از رضایت و مجاهدت طاقت فرسای سپاه به‌عمل آوردند و نشان فتح را به سپاه پاسداران اعطا فرمودند؛ این محصول همه تلاش‌ها، کوشش‌ها، مجاهدت‌ها، جانبازی‌ها و شهادت‌ها برای تک تک پاسداران انقلاب اسلامی است؛ فقط به شکل نمادین به بنده اعطا شد و همه پاسداران در این نماد سهم دارند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سکون در منطق سپاه جایگاهی ندارد، افزود: اساسا سپاه همیشه در حرکت است و نقطه پایانی نداشته و به صراط المستقیم می‌اندیشیم. اگر راه درست و مسیر مشخص باشد به هدف دست پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون ستاره می‌درخشند و با اهل آسمان‌ها محشور هستند، تصریح کرد: نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین کسانی هستند که در بلایای طبیعی به یاری مردم می‌شتابند و آخرین افراد و گروهی هستند که پس از پایان یافتن مشکلات از منطقه خارج می‌شوند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه سپاه همچنان رو به جوان‌شدن است و جوانی در آن موج می‌زند، افزود: سربازان جوان این مملکت هستند و جوانی و نیروی جوان با ارزش‌ترین گنج و ذخیره این ملت هستند. باید سیره شهدا را برای سربازان بازگو کرد.

وی افزود: داشتن آرامش قلب برای سپاه یک خصوصیت دائمی است که این حالت به ملت هم منتقل شده تا آنان هم همواره چهره مدافعان خودشان را بگیرند. اگر ما نگران و آشفته و افسرده باشیم ملت هم همین حس را می‌گیرد، اما وقتی ما نگرانی نداریم و آرام هستیم مردم هم آرام می‌شوند. در عین حال دشمن از این حالت ما حسی متضاد می‌گیرد و درمانده و ناآرام می‌شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هویت حال و آینده هر جامعه بازتاب شخصیت جوانان آن جامعه است، یادآور شد: ما جوانان را در سربازی برای دو سال یا کمتر آماده نمی‌کنیم بلکه این آغاز راه یک جوان است تا وارد جامعه شوند. اگر بخواهیم تصویری دل انگیز از سیرت و جمال سپاه نشان دهیم، سربازان را باید در دوران سربازی به سمت شخصیت‌سازی و پذیرش نقش‌های سنگین ببریم. با اعتماد به نفس از دست رفته و شخصیت‌های خردشده و با احساس تحقیر هیچ جامعه‌ای بزرگ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید به شخصیت سازی سربازان در دوره سربازی توجه شود، افزود: باید با این نگرش به سربازان نگاه کنیم که انسان‌های بزرگی شوند، البته این به معنای فاصله‌گرفتن از تربیت جسمانی یا ورزش نیست. باید یک مربی با اخلاق و دارای رفتار اسلامی این جوانان را برای آینده و مسئولیت‌های سنگین آماده کنند. جوان در اوج پذیرش فضائل اخلاقی است و ما باید این کار را در پادگان‌ها اجرا کنیم. 

فرمانده کل سپاه باید در پادگان‌ها اخلاق و منش مومنانه فرماندهان شهید را برای سربازان بازگو کنیم، خاطرنشان کرد: پادگان باید به لحاظ شادابی و نشاط، فضای زندگی و رعایت بهداشت به گونه‌ای باشد که جوان با شوق بیاید و با اکراه بیرون برود. باید فضای سبز در پادگان‌ها وجود داشته باشد؛ چنانچه پادگانی امکانات زندگی و آسایش مناسبی نداشته باشد مطلوب و پسندیده نیست. توجه به تامین وسایل ورزش در پادگان‌ها و برگزاری جلساتی برای آموزش قرآن و معارف آن اهمیت دارد. 

وی با بیان اینکه باید احکام روزه، نماز، خمس و امثال آن باید برای جوانان سرباز گفته شود، ادامه داد: توجه به تغذیه و محیط زندگی، نظارت بر وضعیت بهداشت لباس‌های سربازان و تامین ایمنی در آسایشگاه‌ها اهمیت دارد.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: سربازان با یک لبخند زدن و احترام گذاشتن فرماندهان به آنان احساس اعتماد به نفس و شخصیت می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سربازان را به اردو‌های جهادی برده شوند، گفت: باید زمینه‌ای فراهم کرد تا خانواده‌های سربازان بیایند و از فضای پادگان‌ها و محیط زندگی سربازان بازدید کنند و شرایط زندگی جوانان خود را در پادگان‌ها ببینند. 

وی افزود: شما که زودتر سلام می‌کنید، پیش پای یک سرباز بلند می‌شوید، احترام می‌گذارید، شما که با او جدی، اما محترمانه برخورد می‌کنید، در حال انتقال فضائل به آن جوان هستید، اما خدا نکند که رفتار بدی از فرماندهان سر بزند. باید پاسخگوی آخرت خود باشند. مهم است که با سربازان چگونه و با چه رویکردی رفتار کرد تا در آینده همین جوانان، جامعه را بسازند و پیش ببرند. هر کجا که لازم است خانواده‌های سربازان را بیاورید تا جوانان خود را تحسین کنند و نگران دور بودن آن‌ها نشوند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *