رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: تقویت ارتباط مسئولین قضایی با مردم موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود

17:45 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۷۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: تقویت ارتباط مسئولین قضایی با مردم موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود
رئيس کل دادگستري آذربایجان شرقی گفت: حفظ و تقویت ارتباط مسئولین قضایی با مردم موجب افزایش اعتماد مردم به تشکیلات قضایی می شود.

خبرگزاری میزان_ موسی خلیل‌الهی در نشست مشترک روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از روسا و دادستان‌های شهرستان ها، بر رعایت اخلاق حرفه‌ای و گسترش فرهنگ صلح و سازش در محاکم توسط قضات و دیدار‌های مردمی روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها و حضور در مساجد و نماز‌های جمعه تأکید کرد و گفت: حفظ و تقویت ارتباط مسئولین قضایی با مردم موجب افزایش اعتماد مردم به تشکیلات قضایی می‌شود.

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های قضایی و کمبود قاضی به ویژه در برخی حوزه‌های قضایی بخش‌های استان از تأمین‌بخشی از نیروی قضایی مورد نیاز دادگستری استان در ۳ ماهه اول سال آینده خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان بر مقابله با قدرت‌نمایی برخی اراذل و اوباش و افرادی که مخل امنیت روانی و اجتماعی جامعه هستند و نیز برخورد قاطع با سارقان حرفه‌ای تأکید کرد.

خلیل‌الهی همچنین با اشاره به وقوع جرایم رانندگی بدون گواهینامه رانندگی و مخدوش کردن پلاک خودرو، بر لزوم پیشگیری و برخورد شدید با این گونه جرایم تأکید کرد و صدور مجازات حبس جایگزین غیر از جزای نقدی مثل استفاده از پابند الکترونیکی و انجام خدمات عمومی رایگان را از حیث تربیتی، تأثیرگذارتر از جزای نقدی دانست.

وی از روسای حوزه‌های قضایی خواست تا در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی تسریع کنند و کارکنان نیز حدالامکان در مصرف کاغذ صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *