رئیس کل دادگستری سمنان: مشکلات منطقه دربند مهدیشهر در مسیر ساماندهی وضعیت کاربری اراضی زراعی برطرف شود

14:11 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۷۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: مشکلات منطقه دربند مهدیشهر در مسیر ساماندهی وضعیت کاربری اراضی زراعی برطرف شود
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در موضوع ساماندهی وضعیت اختلافات موجود پیرامون اراضی ملی و مستثتیّات منطقه دربند مهدیشهر نهاد‌های مسئول پیگیری‌های قانونی را در دستور کار قرار دهند تا چالش‌های پیشروی هموار شود.

خبرگزاری میزان- سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی سال جاری با دستور کار بررسی اختلاف مطروحه پیرامون اراضی ملی و مستثنیّات منطقه دربند مهدیشهر با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی، اجرایی، امنیتی و انتظامی استان سمنان و شهرستان مهدیشهر در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

محمد جعفر عبدالهی در این نشست گفت: در موضوع ساماندهی وضعیت اختلافات موجود پیرامون اراضی ملی و مستثتیّات منطقه دربند مهدیشهر نهاد‌های مسئول پیگیری‌های قانونی را در دستور کار قرار دهند تا چالش‌های پیشروی هموار شود.

وی افزود: نظارت و ساماندهی اراضی دربند در قالب کارگروهی متشکل از نهاد‌های قضایی، اجرایی، امنیتی و انتظامی با رویکرد فراهم سازی زیر ساخت‌های هوشمندانه و سنجیده در منطقه به منظور رفع مشکلات و چالش‌ها بر مدار قانون و البته با سرعت مناسب انجام می‌شود تا از وقوع تصرفات بیشتر جلوگیری به عمل آید.

عبدالهی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از وقوع تصرفات غیر قانونی بعدی، این کارگروه مکلف است با برگزاری جلسات مثمر ثمر و تدوین طرحی جامع، برآیند ساماندهی اراضی متصرفی را چاره اندیشی کرده و به دور از رفتار‌های شتاب زده؛ ساماندهی، حفاظت و حراست صحیح از اراضی را پیگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: شاکله و اساس این کارگروه حفظ وضعیت موجود در اراضی کشاورزی، زراعی و باغات است. قرار نیست رفاه اجتماعی مردم تحت تاثیر تبدیل کاربری‌های گردشگری به فضای مسکونی و شهری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ساماندهی به نفع مردم رقم می‌خورد و تا جایی که امکان قانونی وجود داشته باشد در مسیر مساعدت و همیاری مطالبات مردمی گام برداشته می‌شود تا مسائل و مشکلات عامه فیصله یابد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه هشدار داد: در مسیر ساماندهی اراضی منطقه دربند مهدیشهر، زنگ خطر برخورد قانونی با دلالان و سودجویان به صدا درآمده است و قطعاً با متعرضین به حقوق عمومی برابر موازین قانونی رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *