نشست‌ سازمان بین‌المللی کار به ریاست ایران آغاز به‌کار کرد

9:51 - 19 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۴۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نشست‌ سازمان بین‌المللی کار به ریاست ایران آغاز به‌کار کرد
نشست‌های سیصدوپنجاهمین جلسات هیئت‌مدیره سازمان بین‌المللی کار به ریاست علی بحرینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان - سلسله نشست‌های سیصدوپنجاهمین جلسات هیئت‌مدیره سازمان بین‌المللی کار با شرکت نمایندگان ۱۸۷ کشور و نمایندگان اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری و کارفرمایی به ریاست علی بحرینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو آغاز به کار کرد.

هیئت‌مدیره سازمان بین‌المللی کار در این جلسه که به مباحث حقوقی و استاندارد‌های بین‌المللی کار اختصاص داشت؛ موضوع‌هایی از قبیل  اساسنامه سازمان، آیین‌نامه‌های مختلف، وضعیت سازمان بین‌المللی کار در کشور‌های عضو، توافقنامه‌های حقوقی منعقد شده با دیگر سازمان‌های بین‌المللی و همچنین مسائل مربوط به فعالیت‌های استاندارد سازمان بین‌المللی کار از جمله تصویب فرم‌های گزارش برای کنوانسیون‌ها و توصیه‌نامه‌ها، انتخاب ابزار‌های گزارش‌دهی و اقدام‌های مربوط به حمایت از حقوق بشر را در دستور کار خود قرار داد.

انتظار می‌رود این دوره از جلسات هیئت مدیره تا ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) ادامه داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران در این دوره علاوه بر ریاست هیئت‌مدیره سازمان بین‌المللی کار، هماهنگ‌کننده گروه آسیا و اقیانوسیه این سازمان را بر نیز است.

ایران به‌عنوان یکی از تاسیس‌کنندگان سازمان بین‌المللی کار از زمان تاسیس این سازمان در سال ۱۹۱۹ عضو این سازمان بوده و از سال ۱۹۸۶ تاکنون بی‌وقفه عضو هیئت مدیره این سازمان است؛ همچنین از ۱۹۸۶ تاکنون ۷ دوره مسئولیت هماهنگی گروه آسیا و اقیانوسیه با عضویت ۴۸ کشور را برعهده داشته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *