گفت‌وگو|

مراغه‌چیان: استقلال مسیر درستی برای قهرمانی دارد/ بازيکنان باید باخت در جام حذفی را فراموش کنند

2:20 - 18 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۱۹۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مراغه‌چیان: استقلال مسیر درستی برای قهرمانی دارد/ بازيکنان باید باخت در جام حذفی را فراموش کنند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال باید با کسب ۳ امتیاز در اهواز کماکان صدر جدول را حفظ کند.

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، درباره باخت تیم فوتبال استقلال مقابل مس رفسنجان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار داشت: نکونام از ابتدای بازی ترکیب اصلی‌اش را در دیدار با مس در زمین قرار نداد و این تیم را دست کم گرفته بودند. کسی فکر نمی‌کرد مس بتواند استقلال را شکست بدهد. استقلال در جام حذفی مدعی بود و حیف شد که از دور مسابقات کنار رفت، چون می‌توانست با انجام ۴ بازی دیگر به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. کادر فنی مس کاملاً استقلال را آنالیز کرده و راه‌های نفوذشان را بسته بودند.

کارشناس فوتبال در مورد از دست دادن پنالتی توسط صالح حردانی عنوان کرد: اگر حردانی در ابتدای بازی پنالتی را تبدیل به گل می‌کرد، اوضاع به طور کلی به سود استقلال تغییر می‌کرد. مثل اینکه حردانی برای اولین بار در استقلال پنالتی می‌زد، اگر یامگا بود ۱۰۰ درصد پنالتی را گل می‌کرد، او پنالتی زن قهاری است و جای خالی‌اش احساس شد. در برخی اوقات که حریف دفاعی بازی می‌کند، شوت زدن هم می‌تواند راهگشا باشد که مهدی‌پور در دیدار نفت و روزبه چشمی در بازی سپاهان شوت زدند، اما‌ مقابل مس کمتر شاهد این اتفاق بودیم.

*نکونام تمایل زیادی به استفاده از تاکتیک‌های دفاعی دارد

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه استقلال مسیر درستی برای قهرمانی دارد، یادآور شد: استقلال همچنان در لیگ برتر شرایط خوبی دارد و می‌تواند کارش را تا قهرمانی هم پیش ببرد. بازیکنان باید باخت مقابل مس رفسنجان را فراموش کنند تا روی روحیه‌شان اثر منفی نگذارد. استقلال باید با کسب ۳ امتیاز در اهواز کماکان صدر جدول را حفظ کند. نکونام تجربه زیادی دارد و می‌تواند از لحاظ روحی و روانی به نفرات تیمش روحیه بدهد. دیدار با استقلال خوزستان بازی خیلی مهمی است و باید با پیروزی برای دربی آماده شوند.

مراغه‌چیان با اشاره به اینکه نکونام تمایل زیادی به استفاده از تاکتیک‌های دفاعی دارد، اضافه کرد: بعد از حضور نکونام خط دفاع استقلال مستحکم‌تر شده و کار‌های دفاعی را خوب انجام می‌دهند، چون او شاگرد کی‌روش بوده و در این سیستم اکثر بازی‌ها را با یک گل تمام کرده است.

*ماشاریپوف در بهترین زمان به استقلال اضافه شد

وی در مورد عملکرد بازیکنان خارجی استقلال یادآور شد: استقلال بازیکنان جدید خوبی را در نیم فصل جذب کرد که یکی از آن‌ها ماشاریپوف بود که سطح بالایی دارد. او در بهترین زمان به استقلال اضافه شد و بلافاصله هم در تیم جا افتاد و موفق هم است.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد بلانکو خاطرنشان کرد: بلانکو فقط یک گل برای استقلال زده، اما بازیکن موثری بوده است. او به لحاظ فنی در حفظ توپ، خلق موقعیت، عبور از بازیکنان رودررو و پرس خط دفاعی حریف عالی عمل می‌کند و به نظر می‌رسد به خوبی آنچه نکونام از او می‌خواهد را در زمین پیاده می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: استقلال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *