ارتش یمن ۲ ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داد

8:18 - 16 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۹۶۹
ارتش یمن ۲ ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داد
ارتش یمن ۲ ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

خبرگزاری میزان - یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از هدف قرار گرفتن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

سریع دربیانیه‌ای گفت: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی نیرو‌های مسلح یمن یک عملیات نظامی کیفی انجام داده و طی آن ۲ ناوشکن ناو جنگی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند. این عملیات با تعدادی موشک و پهپاد نیروی دریایی انجام شد.

وی اظهار کرد: نیرو‌های مسلح یمن در پاسخ به درخواست مردم آزاده و مسلمان خود مبنی بر حمایت و کمک به مردم فلسطین که تا این لحظه در معرض تجاوز و محاصره قرار دارند، از گسترش عملیات علیه تمامی اهداف متخاصم دریغ نخواهند کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، تاکید کرد: عملیات نیرو‌های مسلح یمن تا پایان تجاوزات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه متوقف نخواهد شد. 

شرکت سوئیسی ام‎اس‎سی نیز پیشتر اعلام کرده بود که کشتی کانتینری ام‌اس‌سی اسکای ۲ در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

روز شنبه هم خبر غرق شدن کشتی انگلیسی روبیمار در دریای سرخ به دلیل اصابت موشک ضد بالستیک ارتش یمن در روز ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) منتشر شد؛ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) حمله ارتش یمن به این کشتی را اعلام کرده بود. 

ارتش یمن اواخر ماه گذشته نیز حملاتی را علیه کشتی‌های آمریکایی اجرا کرده بود؛ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود که ارتش یمن در ۲ عملیات منحصربه‌فرد موفق شد تا ۲ کشتی آمریکایی را با شماری اژدر مناسب هدف قرار دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *