سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران: اولویت اول گسترش حمل‌ونقل عمومی است

15:54 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۷۱۱
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران: اولویت اول گسترش حمل‌ونقل عمومی است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران: با توجه به اولویت در بودجه سال ۱۴۰۲ خرید واگن‌، توسعه مترو و خرید اتوبوس، تاکسی و ون مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان _ علیرضا نادعلی در نشست خبری که بعدازظهر امروز ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در باغ نگارستان برگزار شد، گفت: اگر نظارت‌ها به درستی انجام نشود اجرا نیز در مسیر درست خود قرار نمی‌گیرد. در برنامه‌ریزی برنامه توسعه اولویت اول را به گسترش حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم و متناسب با همین موضوع در بودجه سال ۱۴۰۲ خرید واگن‌ها، توسعه مترو و خرید اتوبوس، تاکسی و ون مورد توجه قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه سال اصلی به ثمر رسیدن اقدامات حوزه حمل و نقل سال ۱۴۰۳ است، ادامه داد: مطالبه ما از شهرداری به ویژه مرکز ارتباطات این است که اقدامات را به بهترین شکل به اطلاع عموم برسانند تا همه از امور صورت گرفته آگاه شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تمام مصوبه‌های شورای شهر اهمیت دارد، افزود: در سال سوم دوره ششم مدیریت شهری با آگاهی بیشتری بودجه تصویب شد و می‌توان گفت تصویب بودجه یکی از مهمترین مصوبات شورا به شمار می‌رود چراکه روح و کالبد شهر با این مصوبه دیده می‌شود.

نادعلی بیان کرد: بودجه پاکسازی شهر، جمع آوری پسماند، خدمات اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی و هنری باید نسبت برابری داشته باشند و بودجه اقدامات حوزه حمل و نقل با شهرسازی نیز باید تناسب داشته باشند. اینکه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ۱۱ درصد از اعتبارات به بخش فرهنگی تخصیص یافته از توفیقات به شمار می‌رود. رویداد‌های فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد، اما به اندازه‌ای واقع نگر بودیم که ببینیم یک شهروند ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در یک ایستگاه منتظر اتوبوس می‌ماند و هرچه برنامه فرهنگی برگزار شود، حالش را خوب نمی‌کند و از این رو حتما باید اقدام‌های سخت افزاری در رأس کار باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: عوارض ساخت و ساز را ما در شورا تصویب کردیم، اما عدم رضایت را نیز شاهد بودیم، در برخی مناطق اعداد و ارقام تحت تأثیر نظارت فنی و دیگر مبالغ قرار می‌گرفت. افرادی که می‌خواستند ساخت و ساز انجام دهند با این اعداد و ارقام به مشکل برخورد می‌کردند و بنابراین در تصویب عوارض سال ۱۴۰۳ اجازه ندادیم این مسائل رخ دهد و به روند مناسبی در عوارض رسیدیم.

وی درباره حادثه روز گذشته مترو گفت: شورا حتما این موارد را مطالبه می‌کند و قطعا مهم است که به موقع عذرخواهی شود و باید عذرخواهی و توضیح در رسانه انجام شود و البته ضمن توضیح، تلاش برای جلوگیری از حوادث بعدی صورت بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: ما از شرکت بهره برداری مترو موضوع را پیگیری کردیم و گزارش دقیق به شورا ارائه می‌شود و آنچه به ما اعلام کردند دلیل حادثه روز گذشته این بوده که ترانس موجود در مترو دمای بالایی داشته و منجر به آتش سوزی شده است.

نادعلی توضیح داد: چهارراه ولیعصر پرترددترین چهارراه کشور است و در نقطه‌ای قرار داد که بوستان دانشجو در آن واقع شده است. تئاتر شهر پمپاژ فرهنگی در حوزه نمایشی به شمار می‌رود و بنای آن بنای میراثی است و احکام میراث فرهنگی در محیط اطراف این بنا باید رعایت شود.

وی ضمن اشاره به اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی در دوران کرونا آنطور که باید جلو دست فروشی گرفته نشد و ما نیز این تصمیم را گرفتیم که چرخه اقتصاد خانوار دستفروشان با مشکل مواجه نشود، افزود:، اما پس از این ایام باید شرایط به حالت اولیه بازمی‌گشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بساط‌گستران اطراف فضای شهر و رها شدگی موضوع جمع آوری دست فروشان باعث شد، هر زمانی مسئولان ورود پیدا کردند مقاومت زیادی را شاهد باشیم، ما در جمع‌آوری دست فروشان شاهد قمه کشی نیز بودیم.

نادعلی ادامه داد: بار‌ها در این محوطه شاهد روشن کردن آتش بودیم که ممکن بود به ساختمان نفوذ کند و تنها راهکار بین مدیریت شهری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری بود و هنرمندان نیز مطالبه‌های فراوانی در این مورد داشتند. ما در این دوره تصمیم گرفتیم که پیاده راه مقابل بوستان دانشجو چهره جدیدی داشته باشد، اما تغییر فضای تئاتر شهر توسط برخی رسانه‌ها به معنای دیوارکشی تلقی شد در صورتی که چنین نبود، اقدام بعدی اجرای برنامه‌های فرهنگی بود که قطعا منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *