معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۳۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

14:05 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۶۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۳۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۳۰ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را در ارتباط با مشکلات مطروحه صادر کرد.

خبرگزاری میزان_ در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر دیدار بی‌واسطه مردم با مسئولان قضایی امروز (دوشنبه 14 اسفندماه) رضا کمیلی مقدم معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران و سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و به بررسی پرونده‌های 30 نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند پرداخت.

در این دیدارها معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران پس از استماع درخواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

رضا کمیلی مقدم درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: عمده درخواست‌های متقاضیان در این ملاقات مردمی تسریع در رسیدگی، بررسی مجدد پرونده و اعمال ماده ۴۷۷ بود که در این زمینه دستورات لازم صادر شد تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: درخواست های مراجعین به واحد نظارت و پیگیری در بخش های مختلفی استماع و پیگیری شد. از جمله تقاضای اشخاصی که هنوز درخواست اعمال ماده ۴۷۷ و ادعای خلاف شرع بین آن‌ها به معاونت نظارت و پیگیری تحویل داده نشده است، درخواست‌هایی که در معاونت نظارت و پیگیری ثبت شده و در حال بررسی توسط هیئت‌های قضایی است و همچنین موضوعاتی مورد رسیدگی قرارگرفته، ولی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ مردود اعلام شده است.

معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران ادامه داد: تمامی درخواست ها و مطالب مطروحه مراجعان استماع می‌شود و پس از پذیرش به همکاران رسیدگی کننده منعکس تا در هیئت‌های نظارت و پیگیری مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

گفتنی است که مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در یک اقدام جدید بلافاصله پس از صدور دستور توسط مقامات قضایی در ملاقات‌های مردمی آن‌ها را به صورت سیستمی ثبت می‌کند و همان روز پیامک برای مراجعان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *