تحولات اوکراین|

نگرانی‌های غرب از افشای مکالمه افسران نظامی آلمان

11:00 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۶۳۵
نگرانی‌های غرب از افشای مکالمه افسران نظامی آلمان
کارشناسان می‌گویند که افشای فابل صوتی مکالمه افسران نظامی آلمان داده‌های حساسی را در اختیار ارتش روسیه قرار داده است.

خبرگزاری میزان - موضوع فایل صوتی افشا شده از مکالمات افسران نظامی آلمانی باعث نگرانی کشور‌های غربی شده است.

یک نشریه انگلیسی ابراز نگرانی کرد که طرف روسی اکنون پس از فاش شدن مکالمه افسران آلمانی، می‌داند که غرب چگونه موشک‌ها را به کی‌یف می‌رساند. یکی از افسران در این مکالمه فاش شده توضیح داد که چگونه فرانسوی‌ها آئودی Q۷ را با موشک‌های SCALP به اوکراین ارسال می‌کنند. 

در همین حال، نشریه تایمز با تحلیل این مکالمه به این نتیجه رسید که حضور نظامیان انگلیسی در اوکراین را تایید می‌کند و همچنین جزئیات مهمی از استقرار موشک‌های انگلیسی استورم شادو در اوکراین ارائه می‌کند. 

نشریه مذکور هشدار داد که این اطلاعات به سرویس اطلاعات روسیه کمک می‌کند تا آن‌ها را ردیابی و نقاط استقرار و مسیر حرکت آن‌ها را مشخص کند و چنین وسایل نقلیه‌ای را در اروپا و اوکراین هدف قرار دهد. 

به گفته نویسندگان مقاله، افشای چنین داده‌های حساسی نگرانی شدید انگلیس و سایر اعضای ناتو را به علت نقض امنیت اطلاعات برمی‌انگیزد.

در همین حال، بزرگترین فراکسیون مخالفان در پارلمان آلمان در پی انتشار گفت‌وگوی افسران عالی‌رتبه ارتش آلمان، درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیته دفاعی پارلمان را ارائه کرد.

تورستن فری، سخنگوی این فراکسیون نامه‌ای به رئیس بوندستاگ نوشت: از طرف جناح خود می‌خواهم که فورا یک جلسه ویژه کمیته دفاعی تشکیل شود.

این فراکسیون همچنین خواستار حضور اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در این نشست شد. 

انهدام تانک آبرامز آمریکا در نزدیکی آودیوکا

یکی دیگر از تانک‌های آبرامز آمریکایی از سوی یک پهپاد FPV روسیه در نزدیکی آودیوکا منهدم شد.

یکی از نمایندگان شرکت سازنده این نوع پهپاد گفت: در نزدیکی آودیوکا، یک تانک آبرامز آمریکایی دیگر از سوی هواپیما‌های بدون سرنشین FPV منهدم شد؛ این تانک به‌طور مشترک از سوی نظامیان گروه مرکز از کار افتاد. 

وی اضافه کرد: تانک آمریکایی به مواضع ما نزدیک شد و نیرو‌های پیاده‌نظام برجک ما آن را با آرپی‌جی ۷ هدف قرار دادند؛ تانک متوقف شده از سوی خدمه پهپاد FPV به‌طور کامل منهدم شد. آن‌ها از ۲ پهپاد تولید شرکت ما استفاده کردند.

نگرانی‌های غرب از پیشروی سریع روسیه

مجموعه‌ای از پیشروی‌های سریع روسیه خط دفاعی جدید اوکراین را که پس از عقب‌نشینی آن‌ها از شهر کلیدی آودیوکا تشکیل شده بود، به چالش کشیده است. این موضوع نگرانی‌ها را در مورد تاکتیک‌ها و تحرکات کی‌یف در خط مقدم افزایش داده است.

اوکراین در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) خروج از آودیوکا را اعلام کرد. با این حال، سه روستای کوچک از آن زمان تحت کنترل نیرو‌های روسیه درآمده و کی‌یف ادعا می‌کند که هرگز قصد دفاع از آن‌ها را نداشته است.

 اما گروهان دفاعی که اعلام کرد به منطقه بازخواهد گشت از آن زمان مورد حمله شدید روسیه قرار گرفته است.

پیشرفت‌های روسیه در مواجهه با بحران عمیق مهمات برای ارتش اوکراین اتفاق می‌افتد و بحثی تقریبا وجودی برای نیرو‌های خط مقدم ایجاد می‌کند. وضعیت موجود این سوال را مطرح می‌کند که تا چه زمانی اوکراینی‌ها می‌توانند در برابر فشار روسیه مقاومت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *