۵۶ فقره پرونده قصاص در سیستان و بلوچستان به سازش ختم شد

13:47 - 11 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۲۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۶ فقره پرونده قصاص در سیستان و بلوچستان به سازش ختم شد
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۶ فقره پرونده قصاص در شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده است.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رضا بندانی اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف نهادی برخواسته از بطن مردم بوده و مشارکت مردم در حل و فصل پرونده‌ها بسیار مشهود است.

وی افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفته امروز شورا‌های حل اختلاف جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده و بازوی توانمند دستگاه قضایی در راستای حل و فصل و رسیدگی به پرونده‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون تعداد کل پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان ۴۹ هزار و ۷۷۳ فقره پرونده بوده است که از این تعداد ۴۹ هزار و ۳۱۳ فقره پرونده مختومه شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش بزرگان و ریش سفیدان در حل وفصل پرونده‌ها و اصلاح ذات البین نیز گفت: از مجموع پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان ۱۰ هزار و ۹۵ فقره پرونده قابل صلح بوده و ۳۶ درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۶ فقره پرونده قصاص در شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده است.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان تعداد ۹۴۰ صلح یار در امر سازش با مجموعه قوه قضاییه همکاری دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *