انتخابات ۱۴۰۲|

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره زمان شروع اخذ آرا؛ ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آغاز به‎کار کرد

11:07 - 10 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۰۲۳
اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره زمان شروع اخذ آرا؛ ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آغاز به‎کار کرد
ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان - ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور ره‌پیک قائم مقام دبیر، صادقی مقدم معاون اجرایی و امور اتتخابات و طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

 

فردا صبح؛ حضور رهبر انقلاب اسلامی در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۲۳:۰۷

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «مجلس خبرگان رهبری» رأی خود را به صندوق خواهند انداخت.

این برنامه از رسانه KHAMENEI.IR، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر رسانه‌های خارجی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

فراخوان شورای‌ عالی امنیت‌ملی برای حضور مردم پای صندوق‌های رأی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۲۱:۲۰

شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: از آنجا که میزان مشارکت در انتخابات نقش بسزایی در تامین امنیت ملی در ابعاد گوناگون دارد، شورای‌عالی امنیت ملی مردم را از هر گرایش، سلیقه، قومیت، دین و مذهب به حضور گسترده در انتخابات فرا می خواند.

آماده‌باش ۱۹۰ هزار پلیس برای برگزاری انتخابات
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۲۱:۲۰

سخنگوی پلیس گفت: همه چیز آماده برگزاری انتخاباتی پرشور در سایه امنیت کامل است. تا این لحظه هیچ مشکل امنیتی و انتظامی گزارش نشده است. از مرز تا مرکز همه چیز در حال کنترل است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی با ۱۹۰ هزار نیروی پلیس در انتخابات در خدمت مردم است.

از ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی تا آمار نامزدها و تعداد شعب اخذ رأی در استان تهران
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۸:۲۱

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در ساعات باقی مانده به آغاز رأی گیری، جزئیات آمار نهایی نامزدها و تعداد شعب اخذ رأی در استان را تشریح کرد.

سید عباس جوهری عصر پنج شنبه با استناد به ماده ۷۰ قانون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق این قانون ۲۴ ساعت قبل از آغاز فرآیند رأی گیری تبلیغات ممنوع خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور ممنوعیت تبلیغات از سوی نامزدهای انتخاباتی در استان تهران نیز از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه دهم اسفندماه آغاز شده است، گفت: ضروری است که داوطلبان انتخاباتی و طرفداران نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و از هر گونه تبلیغات خودداری کنند.

جوهری در ادامه خطاب به طرفداران و هواداران نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد: همراه داشتن هر گونه تصویر، بروشور و تبلیغ نامزدهای انتخاباتی در روز رأی گیری و زمان برگزاری انتخابات ممنوع می‌باشد، لذا از همه عزیزان تقاضا داریم به این نکته نیز توجه داشته باشند.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز برای رأی دادن بیان کرد: در این زمینه نیز طبق اعلام‌های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده برای انتخابات امسال مقرر شد، افراد بتوانند علاوه بر شناسنامه با استفاده از کد ملی موجود در سایر مدارک هویتی مثل؛ گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت نیز برای رأی دادن استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره آخرین آمار نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان تهران گفت: با احتساب انصراف‌های اعلام شده ۳ هزار و ۸۴۸ نفر در استان تهران در روز انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: برای کسب هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۹۹ نفر کاندید وجوددارد.

جوهری تعداد شعب اخذ رأی در سطح استان تهران را ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۳۲۲ شعبه ثابت و ۴۸۹ شعبه سیار خواهند بود.

وی تعداد شعب شهری و روستایی مستقر در استان استان تهران را ۶ هزار و ۲۴۵ شعبه شهری و ۵۶۶ شعبه روستایی اعلام و اظهار کرد: تمام برنامه ریزی ها در ستاد انتخابات استان تهران صورت گرفته و برای خلق حماسه‌ای بزرگ، آماده حضور مردم عزیز استان پای صندوق‌های رأی هستیم.

دعوت مراجع تقلید و علما از مردم برای حضور در انتخابات یازدهم اسفند
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۵:۳۸

آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و فاضل لنکرانی ابراز امیدواری کردند با انتخاب افراد اصلح و متخصص و متدین، مشکلات موجود حل شود.

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۵:۱۴

طحان نظیف گفت: با آغاز به کار سامانه «مردم ناظر» تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند.

رئیس‎جمهور: مشارکت مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۴:۳۲

رئیس‎جمهور گفت: همان‌گونه که صلابت، توانمندی و رشادت‌های نیرو‌های مسلح موجب اقتدار کشور و پایداری امنیت ملی است، مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات هم ضامن امنیت کشور و پشتوانه‌ای قوی برای نیروی‌های مسلح بوده و خواهد بود.

سرلشکر سلامی: مردم بیش از گذشته در انتخابات پیش رو شرکت می‌کنند
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۳:۱۴

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه گفت: مطمئن هستم که قاطبه مردم بیش از گذشته در این انتخابات شرکت می‌کنند و حماسه بزرگ دیگری را در تاریخ ایران و اسلام به نام خودشان ثبت کرده و دل صاحب انقلاب را شاد و خشنود خواهند کرد.

نامزدهای انتخابات دستورات تبلیغاتی را رعایت کردند/هیچ پرونده‌ای تشکیل نشد
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۳:۰۹

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت:در این دوره و در بازه زمانی تبلیغات هم نامزدها و هم هواداران به درستی دستورالعمل ها را رعایت کردند و ما کمترین گزارش را در کل کشور داشتیم و همچنین از ناحیه مراجع قضایی پرونده‌ای به لحاظ تخلف شکل نگرفته است.

وی افزود: برگزاری همایش‌های مختلف توسط ستاد انتخابات و همکاران در تمامی حوزه های انتخابیه به این روند و نداشتن تخلف در زمان تبلیغات کمک کرد.

دعوت استانداران سراسر کشور از مردم برای مشارکت در انتخابات
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۲:۳۷

استانداران سراسر کشور روز پنجشنبه با انتشار پیام ها و مصاحبه هایی ضمن قدردانی از تلاش همه ی دست اندرکاران و فعالان عرصه برگزاری انتخابات، از ملت غیور ایران اسلامی دعوت کردند فردا (جمعه ۱۱ اسفند) با حضور در پای صندوق های رای، حماسه ای دیگر را در مقابل چشم جهانیان خلق کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، استانداران ضمن اعلام فراهم بودن شرایط برای برگزاری انتخاباتی در شان ملت ایران، تاکید کردند: ملت با حضور حماسی و آگاهانه خویش پرچمدار و طلایه‌دار مشارکت خواهند بود و موجبات اقتدارو امنیت هرچه بیشتر کشور و یاس و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی را رقم خواهند زد.

گزارش های دریافتی از روابط عمومی استانداری های سراسر کشور نیز نشان می دهد شور و شوق قابل توجهی در اقصی نقاط ایران اسلامی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فراهم شده است .

بارش باران و برف در اقصی نقاط ایران و در آستانه برگزاری انتخابات موجب نشاط و شادی بیشتر مردم به خصوص روستاییان شده و " نزول برکت " و " انتخابات " محور بحث و گفت وگوهای محافل مردمی و خانواده ها است.

استانداران و مسوولان امر نیز گزارش داده اند شرایط لازم از جمله در مناطق صعب العبور و برف گیر برای حضور مردم در شعب اخذ رای فراهم شده است و همه دستگاه ها تا زمان اعلام نتیجه انتخابات در آماده باش کامل بسر می برند.

استانداران در این پیام ها که در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، صادر کرده اند، خطاب به دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات، بر برگزاری انتخابات براساس ۴ راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر "مشارکت"، "امنیت"، "رقابت" و "سلامت" تاکید کردند. 

استانداران همچنین، هیات های بازرسی را جهت نظارت بر اجرای دقیق قانون و جلوگیری از هرگونه تخلف انتخاباتی فراخوانده و به هیات های اجرایی نیز آخرین تذکرات را جهت پیش بینی های لازم برای روز رای گیری ابلاغ کردند. 

در همین حال، مقام های محلی اعم از ائمه جمعه، مسئولان اجرایی و شخصیت های برجسته در سطح استان ها و شهرستان ها نیز طی روزهای اخیر مردم را جهت شرکت گسترده و همه جانبه در پای صندوق های رای فراخوانده اند.

زمان تبلیغات نامزدان انتخابات از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز ( پنجشنبه ۱۰ اسفند ) به پایان رسیده و ساعت ۸/۰۰ صبح فردا ( جمعه ) رای گیری در سراسر کشور آغاز می شود و ساعت ۱۸/۰۰ رای گیری به پایان می‌رسد و در عین حال، امکان تمدید رای‌گیری وجود دارد.

براساس قانون جدید انتخابات، رای‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رای بدهند و ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد.

همچنین احراز هویت با کد ملی خواهد بود و البته اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد همراه رای‌دهنده باشد.

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور در مورد زمان شروع اخذ آرا
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۲:۳۶

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با انتشار اطلاعیه شماره ۱۸ اعلام کرد، فرآیند اخذ رای درتمامی شعب سراسر کشور ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی 

به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند، فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ آغاز می‌شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) است.

اعلام ۵ مدرک هویتی برای شرکت در انتخابات/امکان اصلاح یا تعویض مدرک هویتی در روز رای‌گیری
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۲:۱۱

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ایرانیان می‌توانند با پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و گذرنامه در انتخابات فردا (۱۱ اسفند ماه) شرکت کنند، گفت: برای رفاه حال مردم همه ادارات ثبت احوال در سراسر کشور در این روز فعال خواهند بود.

چگونه اصلح را انتخاب کنیم؟
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۱:۵۳

رهبر انقلاب، روز گذشته: حالا مثلاً بنده که بخواهم رأی بدهم، خب مثلاً فهرست تهران را می‌آورند، فهرستهای مختلفی هست، همه را که آدم نمی‌شناسد؛ بعضی‌ها را انسان می‌شناسد، بعضی‌ها را از این و آن میپرسد، بعضی‌ها را به افرادی که معرّفی کردند اطمینان میکند، مثلاً فرض کنید که یک مجموعه‌ای را به ‌عنوان نامزدهای مورد انتخاب انسان مینویسد اسمشان را، در صندوق می‌اندازد. هر مقداری که ممکن است در این زمینه بایستی دقّت کرد.

سخنگوی شورای نگهبان: با سامانه مردم‌ناظر تمام مردم ایران می‌توانند ناظر انتخابات باشند
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۱:۵۲
استان تهران با ۳۹ نماینده بیشترین کرسی را در مجلس شورای اسلامی دارد
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۱:۳۵

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در همه شعب دو صندوق رای وجود  دارد و صندوق قرمز برای مجلس شورای اسلامی و صندوق آبی برای مجلس خبرنگار رهبری است.

وی ضمن اشاره به اینکه هر فردی می‌تواند در هر شهر رای بدهد و منعی وجود ندارد، افزود: استان تهران با ۳۹ نماینده بیشترین کرسی را در مجلس شورای اسلامی دارد و استان‌ها قم، البرز، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد هرکدام با ۳ نماینده کمترین کرسی را در مجلس دارند.

انتخابات در هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای (حوزه‌های انتخابیه آبادان، رشت، قم و ملایر) الکترونیک است
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۱:۳۰

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات در ۶۰ هزار شعبه اخذ رای برگزار می‎شود و در هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای (حوزه‌های انتخابیه آبادان، رشت، قم و ملایر) الکترونیک است.

وی ضمن اشاره به اینکه برای هر کرسی بیش از ۵۲ نفر با هم رقابت می‌کنند، افزود: ۲۳۰ هزار ناظر مردمی بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند و علاوه بر ناظران مردمی، حدود ۶۲ هزار نفر از نمایندگان نامزد‌ها حضور دارند. ناظران نمایندگان از ابتدای رای گیری تا انتهای ان (شمارش آرا) بر فرایند انتخابات نظارت خواهند داشت.

 سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار نفر، عوامل اجرایی انتخابات هستند، ادامه داد: مردم تخلفات انتخاباتی را در سامانه مردم ناظر گزارش کنند.

در انتخابات مجلس ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله انتخاب می‎شوند و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۸۸ عضو برای یک دوره هشت ساله انتخاب خواهند شد.

پایان رسمی زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۱:۱۸

بنابر اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح امروز به پایان رسید.

دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج)
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۱:۱۸

در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس از جدیدترین دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر(عج) با جمله‌ای از شهید بهشتی رونمایی شد.

آغاز به کار ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *