انتخابات آمریکا|

بایدن و ترامپ پیروز رقابت‌های مقدماتی میشیگان شدند

9:49 - 09 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۸۱۹
بایدن و ترامپ پیروز رقابت‌های مقدماتی میشیگان شدند
جو بایدن با کسب ۸۱.۳ درصد و دونالد ترامپ با کسب ۶۸.۱ درصد آرا پیروز رقابت مقدماتی حزب‌های خود در میشیگان شدند.

خبرگزاری میزان - دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری میشیگان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتخابات این ایالت حساس آزمونی برای هر دو نامزد پیشتاز، یعنی جو بایدن و دونالد ترامپ است. اما کنوانسیون جداگانه جمهوری‌خواهان که روز شنبه برگزار می‌شود، تعداد نمایندگان نهایی حامیان نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه را تعیین خواهد کرد. 

براساس آرایی که تاکنون شمارش شده (برای جمهوری‌خواهان ۷۳ درصد و برای دموکرات‌ها ۶۴ درصد)، دونالد ترامپ ۶۸.۱ درصد آرا جمهوری‌خواهان و جو بایدن ۸۱.۳ درصد آرا دموکرات‌ها را کسب کرده‌اند.

نیکی هیلی هم توانست تنها ۲۶.۷ درصد آرا جمهوری‌خواهان را به‌دست آورد.

کارزار انتحاباتی ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای بازپس‌گیری کاخ سفید و کسب یک بار دیگر نامزدی حزبش آغازی کند داشت که به‌طور گسترده مورد تمسخر قرار گرفت. اما پس از پیروزی‌های قاطع در آیووا و نیوهمپشایر، مبارزات انتخاباتی او به‌طور پیوسته در موقعیت برتری قرار گرفته است. 

 

بایدن و ترامپ پیروز رقابت‌های مقدماتی میشیگان شدند

 

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در زمان ترامپ، تاکنون در تمام رقابت‌های مقدماتی با اختلاف بالا از ترامپ شکست خورده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت میشیگان پیروز شد، اما شمارش‌های اولیه نشان داد که او با مخالفت قابل‌توجهی به دلیل حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه روبرو شده است.

 

بایدن و ترامپ پیروز رقابت‌های مقدماتی میشیگان شدند

 

در میشیگان، که محل سکونت تعداد زیادی آمریکایی‌های عرب‌تبار است، از رای‌دهندگان دموکرات خواسته شده بود تا در اعتراض به سیاست بایدن در قبال جنگ غزه، رای اولیه خود را به‌عنوان «عدم تعهد» علامت‌گذاری کنند. رای‌دهندگان می‌توانند به یکی از نامزد‌های فهرست شده رای دهند یا گزینه عدم تعهد را پر کنند. انتخاب گزینه عدم متعهد به این معنا است که رای‌دهنده از رای حزبی استفاده می‌کند، اما به نامزد‌های موجود در برگه رای متعهد نیست.

براساس آمارها، حدود ۱۳ درصد از رای‌دهندگان ایالت میشیگان گزینه عدم تعهد را در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها انتخاب کردند.

افراط‌‎گرایی بزرگترین نگرانی رای‌دهندگان آمریکا

نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که افراط‌گرایی سیاسی یا تهدید دموکراسی به‌عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان آمریکا عنوان شده است. 

حدود ۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی گفتند که افراط‌گرایی سیاسی یا تهدید دموکراسی بزرگترین مشکل پیش روی آمریکا است. ۱۹ درصد نیز نسبت به وضعیت اقتصادی و ۱۸ درصد هم نسبت به موضوع مهاجرت ابراز نگرانی کردند.

دموکرات‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی افراط‌گرایی را تا حد زیادی نگران‌کننده‌ترین موضوع می‌دانستند؛ این در حالی است که بیشتر جمهوری‌خواهان موضوع مهاجران را حیاتی عنوان کردند.

افراط‌گرایی اصلی‌ترین نگرانی مستقل‌ها بود که تقریبا یک سوم پاسخ‌دهندگان مستقل به آن اشاره کردند و پس از آن مهاجرت، که از هر پنج نفر یک نفر به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *