اقدامات رئیس کل دادگستری هرمزگان برای کمک به برگزاری هرچه سالم‌تر و امن‌تر انتخابات

8:33 - 09 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۷۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اقدامات رئیس کل دادگستری هرمزگان برای کمک به برگزاری هرچه سالم‌تر و امن‌تر انتخابات
در راستای دستورات رئیس قوه قضاییه به مقامات قضایی برای کمک به برگزاری هرچه سالم‌تر و امن‌تر انتخابات، رئیس کل دادگستری هرمزگان از ستاد اجرایی انتخابات و قرارگاه امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان-در راستای دستورات رئیس قوه قضاییه به مقامات قضایی برای کمک به برگزاری هرچه سالم‌تر و امن‌تر انتخابات، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در فرمانداری بندرعباس از ستاد اجرایی انتخابات بازدید کرد و راهکار‌های لازم را به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند و همچنین جهت پیشگیری از هرگونه تخلف انتخاباتی ارائه نمود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان هدف از این بازدید را تشکر و قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی برگزاری انتخابات عنوان کرد و اظهار کرد: دستگاه قضایی در اجرای وظایف قانونی و وظایف عمومی خود دوشادوش سایر دستگاه‌های اداری و نظارتی تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و در نهایت امنیت به کار می‌گیرد.

وی افزود: ریاست قوه قضاییه پیرو تأکیدات سابق خود به مسئولان قضایی دستور داده اند که در تأمین امنیت و سلامت انتخابات اهتمام و همکاری لازم را داشته باشند که بر همین اساس بازدید‌ها از مجموعه‌های مرتبط با انتخابات در استان هرمزگان نیز آغاز شده است.

قهرمانی افزود: بر این اساس امروز از هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان و هیئت اجرایی انتخابات در فرمانداری و قرارگاه امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان بازدید کردیم.

وی همچنین فرآیند اجرایی برگزاری انتخابات در استان هرمزگان را مطلوب برشمرد و ابراز امیدواری کرد: امسال در کنار دیگر اعیاد، عید سیاسی و اجتماعی انتخابات را نیز باشکوه هرچه بیشتر جشن بگیریم.

قهرمانی تأکید کرد: حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات، دشمن را متناسب با برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه گذاری‌های هنگفتی که انجام داده است، با شکست سختی مواجه خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، تکیه بر آرای مردم را مهمترین ویژگی انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و این موضوع را نشان‌دهنده رشد و بلوغ سیاسی و اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که دستگاه قضایی اجازه کوچکترین خدشه‌ای را به رأی مردم نمی‌دهد و با کمک سایر دستگاه ها، ضمن نظارت بر سلامت انتخابات و برخورد با تخلفات احتمالی، امنیت کامل شعب اخذ رأی در اقصی نقاط استان را تأمین خواهد کرد.

گفتنی است؛ پیش از این نیز رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه جمعی از مسئولان قضایی از هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان بازدید کرد و ضمن بررسی مسائل با مسئولان و اعضای این ستاد به تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *