تاکید وزیر امور خارجه بر ارتقای همکاری‌های ایران با تاتارستان و تایلند

18:44 - 05 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۳۳۲
تاکید وزیر امور خارجه بر ارتقای همکاری‌های ایران با تاتارستان و تایلند
وزیر امور خارجه بر ضرورت تداوم پیگیری اجرای توافق‌ها میان ایران و تاتارستان و ارتقای سطح همکاری با تایلند تاکید کرد.

خبرگزاری میزان – داوود میرزاخانی، سرکنسول ایران در کازان - روسیه، روز شنبه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با جمهوری تاتارستان و سایر جمهوری‌ها و مناطق سیزده‌گانه حوزه ولگا ارائه کرد.

همچنین توافق‌های صورت‌گرفته در جریان سفر اخیر رستم مینیخانف، رئیس‌جمهوری تاتارستان به تهران و اصفهان در راستای توسعه همکاری‌های استانی مورد توجه و اهتمام قرار گرفت.

وزیر امور خارجه بر ضرورت تداوم پیگیری اجرای توافق‌ها در جریان سفر و دیدار‌های رئیس‌جمهور تاتارستان با مقام‌های عالی‌رتبه کشورمان برای ارتقای سطح همکاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، علمی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و گردشگری و لزوم ملموس شدن نتایج همکاری‌ها تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم و تقویت ارتباط مستمر با دانشجویان و ایرانیان مقیم و تسهیل همکاری‌های بخش خصوصی و همچنین بهره‌گیری از دیپلماسی عمومی فعال را در راستای معرفی ظرفیت‌های کشورمان مورد تاکید قرار داد.

دیدار و گفتگو سفیر جدید ایران در تایلند با امیرعبداللهیان

تاکید وزیر امور خارجه بر ارتقای همکاری‌های ایران و تاتارستان

ناصر الدین حیدری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تایلند در آستانه عزیمت به محل ماموریت، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، برنامه‌های پیش رو در زمینه توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط و همکاری‌های تهران - بانکوک  را تشریح کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و تایلند به عنوان یکی از اعضای اتحادیه آ. س. آن و تقویت پیوند‌های تجاری و اقتصادی با کشور‌های این حوزه بویژه تایلند و پیگیری ارتقای روابط فی مابین در عرصه‌های سیاسی، پارلمانی و اقتصادی و تحرک بیشتر در این زمینه به خصوص در تعامل با دولت جدید تایلند تاکید کرد. 

حیدری دیپلمات ارشد کشورمان دارای سابقه فعالیت در امور سیاسی_ بین‌المللی وزارت امور خارجه و پیش از این در سِمت‌های رئیس اداره دیپلماسی دوجانبه و چندجانبه، رئیس اداره کنترل تسلیحات متعارف و فضا خدمت نموده است. 

گفتنی است بانکوک مقر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) بوده وسفیر کشورمان همزمان عهده دار نمایندگی در این نهاد بین‌المللی خواهد بود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *