گفت‌وگو|

سفیر ترکیه: آنکارا و تهران همکاری مستمری در زمینه قضایی دارند

10:00 - 06 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۱۲۹۱
سفیر ترکیه: آنکارا و تهران همکاری مستمری در زمینه قضایی دارند
سفیر ترکیه در ایران می‎گوید که همکاری خوبی میان کشورش و ایران در زمینه قضایی جریان دارد.

مقام‎های ایران و ترکیه در سال ۱۴۰۲ و در حضور روسای‎جمهور دو کشور، ۱۰ سند همکاری در زمینه‌های فرهنگی، رسانه و ارتباطات، حمل و نقل ریلی و هوایی، برق، انرژی و اقتصادی و مناطق آزاد تجاری امضا کردند.

این اسناد همکاری از سوی وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و رئیس شرکت توانیر جمهوری اسلامی ایران و وزرای صنعت و فناوری، حمل و نقل و زیرساخت، انرژی و منابع طبیعی، کشور، فرهنگ و گردشگری، رئیس سازمان ارتباطات ریاست جمهوری و معاون وزیر تجارت ترکیه به امضا رسید.

علاوه بر اینها همکاری‎های قضایی دو کشور از جمله تبادل زندانیان میان دو کشور در سالی که گذشت انجام شد.

در همین رابطه حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان می‎گوید: همکاری‌های دو کشور ترکیه و ایران در زمینه‌های مختلف مطلوب و روبه‌رشد است.

کرلانگیچ ضمن تاکید بر توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، گفت: همکاری‌های ترکیه و ایران در زمینه‌های مختلف خوب است البته کافی نیست.

سفیر ترکیه، اظهار کرد: همکاری‌های آنکارا و تهران به‌ویژه در زمینه گردشگری با توجه به ظرفیت‌های زیاد دو کشور جای پیشرفت دارد اما این ظرفیت‌ها تاکنون نتیجه مورد انتظار را نداشته است.

کرلانگیچ در بخشی دیگر با اشاره به روابط و همکاری‌های قضایی ایران و ترکیه، اظهار کرد: همکاری خوبی با قوه قضاییه ایران در زمینه‌ تبادل زندانیان داریم.

سفیر ترکیه در ایران با بیان اینکه هر سال تعدادی از شهروندان زندانی در دو کشور مبادله می‌شوند، گفت: مسئولان ترکیه و ایران رفت‌وآمد‌ها و مذاکرات مستمری را داشته و خوشحالیم از اینکه این همکاری‌ها ادامه دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *