گفت‌وگو|

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران: برای سال آینده هنرهای نمایشی و تکنوازی موسیقی به صورت ویژه دیده شده است

17:50 - 03 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۰۸۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران: برای سال آینده هنرهای نمایشی و تکنوازی موسیقی به صورت ویژه دیده شده است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن اشاره بر اهمیت توجه به حقوق مالکیت هنرمندان برگزاری برنامه‌های ویژه در حوزه هنرهای نمایشی و تکنوازی موسیقی را دستور کار سال آینده این حوزه برشمرد.

علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره توجه به حقوق مالکیت معنوی آثار گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی آیین‌نامه‌ای را تصویب کرده که بر اساس آن مجموعه وزارت ارشاد و سایر ارگان‌های فرهنگی آن را اجرا کنند تا هنرمندان به حقوق معنوی و مادی خود دست یابند.

وی به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مولفان اشاره و تاکید کرد: مسئله حمایت از حقوق مولفان و اصحاب رسانه نکته‌ای است که همواره به عنوان دغدغه‌ای برای مسئولان عرصه فرهنگ مطرح بوده است و تلاش دارد تا به رفع آن بپردازد البته بخشی از این مهم مربوط به تصمیمات صنفی است و بخش دیگر آن توافق‌نامه‌هایی است که بین خود مولف و ناشر انجام می‌شود.

فروزانفر اشاره‌ای به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران داشت و بیان کرد: فلسفه وجودی این اداره خدمت هنرمندان و فرهنگیان به مردم است، به عبارت دیگر نوعی برقراری ارتباط با جامعه فرهنگی و هنری استان تهران مد نظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: هنرمندان بخشی از جامعه هستند و نگاه ما به رویدادها و جشنواره‌ها در حوزه فرهنگ و هنر نگاهی ابزارگونه و وسیله‌ای است، بنابراین جشنواره‌ها و رویدادها وسیله‌ای برای انتقال پیام به جامعه محسوب می‌شود.

وی اشاره‌ای به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها داشت و افزود: فعالیت‌های این چنینی سبب ایجاد شور و هیجان در جامعه هنرمندان شده و اقبال جامعه را نیز به دنبال دارد، بنابراین تمام تلاش ما برای خدمات‌رسانی به حوزه فرهنگی بوده و آن را کاری ارزنده می‌دانیم.

فروزانفر اشاره‌ای به برنامه‌های سال آینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران داشت و تاکید کرد: به دنبال رقم زدن مجموعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح استان تهران هستیم؛ شبکه هنرمندان را تقویت خواهیم کرد و ارتقای سطح هنر، محور این تحولات است. در نهایت تلاش داریم تا تولیداتی فاخر و ماندگار در عرصه فرهنگ و هنر را به جامعه ارائه کنیم، بنابراین چند اتفاق مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ برگزاری جشنواره‌های ویژه و پرجایزه در بخش هنرهای نمایشی و موسیقی در سال آینده از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود. همچنین جشنواره موسیقی تک‌نوازی و برنامه‌هایی در حوزه خط گرافیک و تصویرسازی از جمله مواردی هستند که به آن توجه و در برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

وی استان تهران را از بعد فرهنگی مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: این استان جزو معدود مناطقی است که مردم آن نگاهی منطقه‌ای و محلی به رویدادها ندارند. نگاه آنان را می‌توان بین‌المللی و فرامرزی در نظر گرفت، بنابراین برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *