رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

محمودی: خانواده والیبال به آن بلوغ رسیده که از بین خودشان یک نفر را انتخاب کند/ مرادی با بودجه فدراسیون از یک کاندیدا حمایت می‌کند

8:45 - 04 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۰۳۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
محمودی: خانواده والیبال به آن بلوغ رسیده که از بین خودشان یک نفر را انتخاب کند/ مرادی با بودجه فدراسیون از یک کاندیدا حمایت می‌کند
کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال گفت: سرپرست فدراسیون کار‌هایی انجام می‌دهد که شائبه مهندسی انتخابات و حمایت از یک کاندیدای خاص را ایجاد می‌کند.

بهنام محمودی در گفت‌وگو با میزان، درباره استقبال بی‌نظیر مردم از رشته والیبال در ایران اظهار داشت: از زحمات کسانی در این چند سال گذشته باعث شدند والیبال در کشورمان پررنگ شود تشکر می‌کنم. در جایی که مقام معظم رهبری می‌فرماید که والیبال عملکردش خوب بوده است. در دیداری که یک ماه پیش با رهبری داشتیم و از نزدیک زیارتش کردم، به من گفتند؛ آقای محمودی، والیبال خوب بوده و اُفت کرده است. در نتیجه والیبال برای کشورمان مهم است و این مهم بودن را ما در بین مردم ساختیم که در دل و خانه مردم رفته است. باید یک تشکر از محمدرضا داورزنی داشته باشیم که در ۱۶-۱۷ سال زحمات زیادی کشیدند. ان‌شالله که هر کسی رئیس فدراسیون والیبال شد از تجربیات وی استفاده کند. 

وی در مورد وجود شائبه مهندسی شدن در انتخابات فدراسیون والیبال عنوان کرد: فدراسیون والیبال اساسنامه جدیدی را سال گذشته در سایت خودش بارگذاری کرد که ابلاغ این اساسنامه روش و رویه درستی بود. کار نو و تازه‌ای بود، اما با این همه مربی و بازیکن که عضو کمیسیون و مجمع هستند فقط ۹ مربی، ۷ بازیکن و در بخش بانوان هیچ فردی ثبت نام نکرده است. این موضوع نشان می‌دهد که جامعه والیبال با این اساسنامه آشنا نبوده است. ما درخواست کرده‌ایم که مهلت تمدید شود تا داوران، مربیان و بازیکنان بیشتری ثبت نام کنند تا در آینده و سرنوشت والیبال ایران داور‌ها سهیم باشند.

*کار‌های مرادی شائبه مهندسی و حمایت از یک کاندیدای خاص را ایجاد می‌کند

کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال افزود: آقایان داورزنی، مرادی، قوچان‌نژاد، پورحسن و کسری غفوری کاندید بودند که از آن فیلتر سابقه مدیریتی و بازنشستگی رد نشدند. در این بین آقایان افشاردوست، منظمی، منصوری، اکبری و به همراه بنده ۵ نفر والیبالی هستیم که در کنار تقوی برای احراز صلاحیت‌ها معرفی شده‌اند. این ۵ کاندیدای والیبالی نسلی هستیم که با هم بازی، تحصیل، کار مدیریتی و کار سیاسی کردیم. پس خانواده والیبال به آن بلوغ رسیده است که از بین خودشان یک فرد را به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب کند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: یک سری شائبه وجود دارد که باعث ایجاد حاشیه می‌شود. مرادی سرپرست فدراسیون، تا زمان برگزاری انتخابات حضور دارد و پس از آن چون بازنشسته است، نمی‌تواند سمت رسمی داشته باشد، اما او هم اکنون کار‌هایی انجام می‌دهد که شائبه مهندسی و حمایت از یک کاندیدای خاص را ایجاد می‌کند. اگر سرپرست فدراسیون می‌خواهد روسای هیئت‌های استانی را دعوت کند، چرا در ۴ سال گذشته که نایب رئیس فدراسیون بود، دعوت نکرد؟ یا تقوی که در ۵ سال گذشته دبیر فدراسیون بود، چرا با این حجم روسای هیئت‌ها را به فدراسیون دعوت نکرد؟ روسای هیئت‌ها قابل احترامند، اما چون زیر مجموعه فدراسیون هستند به فدراسیون می‌آیند. پس معلوم است از بودجه بیت‌المال هزینه می‌کنند. 

*دعوت از رؤسای هیئت‌ها به خاطر والیبال نیست

محمودی اضافه کرد: رؤسای هیئت‌های والیبال کشورمان افراد باهوش و زیرکی هستند و می‌دانند دعوت شدن‌شان تنها به خاطر والیبال نیست. به خاطر این است که صله‌رحم، دید و بازدیدی شود و این دعوت برای انتخابات آینده فدراسیون و منافع خودشان است. من پیشنهاد دادم که اگر از پول بیت‌المال برای هواپیما، هتل و ... هزینه می‌شود، پس بقیه کاندیدا‌ها نیز در هتل جلسه‌ای با روسای هیئت‌ها داشته باشند و برنامه‌های‌شان ارائه بدهند. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و این شائبه هنوز هم وجود دارد.

وی یادآور شد: از کیومرث هاشمی وزیر ورزش، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک و سایر دوستان که پیگیر بودند انتخابات فدراسیون والیبال روز ۲۶ اسفند برگزار شود، تشکر می‌کنم تا نهایتاً والیبال ایران با شرایط بهتر به استقبال سال ۱۴۰۳ برود، چون سال آتی سال بسیار سختی است و شانس اندکی برای حضور در بازی‌های المپیک دارد. اما برای صعود به المپیک باید برنامه‌ریزی کنیم و خانواده والیبال در کنار یکدیگر با همدلی و انسجام هیئت‌ها و باشگاه‌ها به جلو برویم.

*تغییرات مداوم در برنامه لیگ به خاطر سوء مدیریت است

کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال در پایان خاطرنشان کرد: برخی از باشگاه‌ها گله و شکایت دارند که در یک سال سه بار برنامه مسابقات ابتدا، وسط و آخر فصل تغییر می‌کند؟ این موضوع به خاطر سوء مدیریت است. در صورتی که مثل مسابقات والیبال ایتالیا قبل از آغاز فصل برنامه‌ها به چالش کشیده و انتقاد‌ها گفته شود تا یک برنامه واحد به منظور برگزاری مسابقات داشته باشیم. نه اینکه چنین شرایطی در مسابقات به وجود بیایید. چون در حال حاضر دیگر شرایط کرونایی و فوری نداریم که برنامه‌ها دستخوش تغییرات شوند. بخش خصوصی هم سرمایه‌گذاری کرده است و حق دارد که در شهر خودش میزبان مسابقاتش باشد تا بیشتر دیده شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *