رئیس دادگستری شهرستان بوکان معرفی شد

17:17 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۹۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری شهرستان بوکان معرفی شد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:حفظ و ارتقای امنیت در گرو همکاری‌ها و هم پوشانی‌های همه مجموعه‌ها هست. 

خبرگزاری میزان_ ظهر روز چهارشنبه ۲ اسفند ماه مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری بوکان با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین قضایی همراه و جمعی از مدیران قضایی و دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در دادگستری بوکان برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با تبریک اعیاد شعبانیه، خصوصاً میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و میلاد پر خیر و نور منجی عالم بشریت و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: بوکان یکی از حوزه‌های قضایی مهم در استان، منطقه و کشور است و مدیریت در آن باید میدانی و شبانه روزی بوده و متناسب با معضلات و مشکلات برنامه ریزی کرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه از مسئولان مجموعه‌های قضایی، اجرایی، نظامی، انتظامی و امنیتی خواست برای تحقق ماموریت‌های دستگاه قضایی به بهترین شکل ممکن کمک کنند.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف و برنامه ها، اهرم‌ها و برنامه‌هایی نیاز است که بخشی در قالب برنامه عملیاتی با نگاه به اسناد بالادستی در شورای معاونین تدوین و به مانند سه سال قبل ابلاغ خواهد شد.

عتباتی تاکید کرد: بایدجایگاه دستگاه قضایی به عنوان یک نهاد حاکمیتی مقتدر، مستقل حفظ تا با لحاظ تمامی الزامات شرعی و قانونی امور را پیش ببرد.

رئیس کل دادگستری استان توجه به موضوعات مبتلابه مردم، صیانت از حقوق عامه، فساد ستیزی با هرگونه فساد در هر حوزه ای، از ناحیه هر فردی که باشد، شناسایی ظرفیت‌هایی که می‌توانند به دستگاه قضایی در کاهش بار سنگین پرونده‌ها کمک کنند و تقویت واحد‌های مددکاری و مشاوره‌ای کلانتری‌ها و سازش پرونده ها، هم پوشانی مجموعه‌ها برای تحقق برنامه‌های دولت خدمتگذار و حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی و کار آفرینان نیز پرداخت و بر لزوم توجه به آن‌ها تاکید کرد.

وی همچنین به تعیین تکلیف پرونده‌ها با تصمیمات ماهیتی نیز تاکید و اظهار داشت: با تصمیمات و قرار‌های شکلی تکلیف مردم با پرونده خود مشخص نمی‌شوند و می‌بایست با تقویت آموزش، نظارت و استفاده از ظرفیت وکلا تلاش کرد دادخواست‌ها درست تنظیم شوند و در نهایت پرونده‌ها با تصمیمات ماهیتی تعیین تکلیف شوند تا مردم تکلیف دعوی خود را بدانند.

رئیس کل دادگستری استان به موضوع امنیت در بوکان نیز پرداخت و گفت: امنیت پایدار و استانداردی در این شهرستان وجود دارد که باید همه مجموعه‌ها با هماهنگی و همپوشانی برای حفظ و ارتقای آن کمک کنند.

عتباتی در پایان به موضوع انتخابات پیش‌رو نیز اشاره و گفت: هرکسی در حوزه کاری خود باید برای تحقق ۴ راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت مقام معظم رهبری تلاش کند و با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرایم و تخلفات انتخاباتی جلوگیری تا انتخاباتی با مشارکت حداکثری در یک فضای عادلانه برگزار کنیم.

ماموستا ملا عباس احمدی امام جمعه بوکان و صنعتی بافرماندار این شهرستان هم با تبریک انتصاب بابامرادی به عنوان رئیس جدید دادگستری با اشاره به گسترش عدالت به برکت حضور قضات توانمند و دانشمند در استان ابراز امیدواری کردند که رئیس جدید دادگستری با همراهی سایر مسئولان شهرستان در ارائه خدمت به مردم موفق و موید باشند.

در ابتدای این مراسم زاهد دادستان بوکان ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارشی از وضعیت و مشکلات حوزه قضایی پرداخت و در پایان با اهدای حکم بابامرادی، وی به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی گردید و با ارائه برنامه‌های خود این آیین خاتمه یافت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *