سخنگوی وزارت دفاع: مشارکت مردم در انتخابات یکی از مؤلفه‌های تحکیم قدرت دفاعی است

10:07 - 01 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۶۹۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی وزارت دفاع: مشارکت مردم در انتخابات یکی از مؤلفه‌های تحکیم قدرت دفاعی است
سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات یکی از مؤلفه‌های تحکیم قدرت دفاعی است، گفت: مردم پشتوانه نظام هستند و مشارکت آن‌ها در انتخابات از مؤلفه‌های تحکیم قدرت دفاعی محسوب می‌شود.

خبرگزاری میزان- سردار رضا طلایی‌نیک امروز اول اسفند ۱۴۰۲ در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اعیاد شعبانیه و روز جوان، گفت: در فرآیند جذب همکاران جدید بیش از ۲۰۰ جوان نخبه که از فارغ‌التحصیلان بودند به وزارت دفاع پیوستند.

سخنگوی وزارت دفاع افزود: حماسه حضور مردم در ۲۲ بهمن از مهمترین رویداد‌های بهمن بود و پیام‌های ارزشمند از جمله ماهیت مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان مخابره کرد.

وی گفت: علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای معاند و با وجود تحولات و اقدامات تروریستی در منطقه ملت ایران در خنثی کردن تهدیدات و حفظ روحیه ملی پیشگام بوده است.

طلایی‌نیک با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات تعیین‌کننده ارکان نظام و ماهیت جمهوری اسلامی ایران است. هر چند انتخابات یک مقوله ملی و سیاسی برای تحکم ارکان نظام است، اما آثار وضعی فراوانی برای اقتدار ملی دارد. مردم پشتوانه نظام هستند و مشارکت آن‌ها در انتخابات از مؤلفه‌های تحکیم قدرت دفاعی محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع بیان داشت: جامعه دفاعی مهیای برگزاری هر چه بهتر انتخابات هستند و نیرو‌های مسلح در حمایت و پشتیبانی از تأمین امنیت در انتخابات نقش خود را ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به دستاورد‌های وزارت دفاع طی ۱۱ ماه گذشته گفت: ۸۳ درصد از طرح‌های تحقیقاتی خاتمه یافته و ۴۱ درصد آن‌ها به چرخه تولید محصولات نهایی برای به‌کار گیری در نیرو‌های مسلح و صادرات رسیده است.

طلایی‌نیک گفت: بیش از ۶۱ درصد از فناوری و طرح‌های پژوهشی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود. در سال آینده به طور ماهانه دستگاه‌های جدید دفاعی را خواهیم داشت، به دلیل اینکه سرمایه ملی اصلی‌ترین عامل موفقیت‌ها و یک سرمایه دائمی است.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: مشارکت ملی و دفاعی در حوزه دانش مورد توجه قرار دارد و مرکز مشارکت‌های ملی دفاعی اخیرا راه‌اندازی شده است. تلاش می‌کنیم سرریز دانش دفاعی را با شرکت‌های دانش‌بنیان به اشتراک بگذاریم تا همکاری با بخش خصوصی را گسترش دهیم.

وی گفت: مراحل تشکیل بوستان علم و فناوری دفاعی طی هفته گذشته از وزارت علوم دریافت شده است و اولین مرحله پیاده‌سازی حوزه‌های مختلف در این علوم در شیراز و تهران در حال آماده‌سازی است و سال آینده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

طلایی‌نیک گفت: صنعت دیزل سنگین در استان مازندران در حال طراحی و هماهنگی با بخش‌های خصوص است تا با محوریت این استان راه‌اندازی شود.

سخنگوی وزارت دفاع ادامه داد: در ۱۱ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد محصولات دفاعی را شاهد بودیم.

طلایی‌نیک گفت: پاکسازی مناطق مرزی از مین یکی دیگر اقدامات است، هر چند پاکسازی بخش عمده این اراضی به انجام رسیده، اما با توجه به تغییرات آب و هوایی در عمق باید مجددا پاکسازی شود. در سال جاری ۲۶ هزار مین و بمب در مناطق مرزی کشف و منهدم شده است.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه همچنان بحث اول اخبار جهان است با ۲۹ هزار کشته و شهید از مردم غیر نظامی غزه لکه ننگی برای این رژیم و حامیانش ثبت شده است، از سویی دیگر جبهه مقاومت و ضد صهیونیستی در حال گسترش است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *