گفت‌وگو/

مطرح کردن نکات حقوقی و فرهنگی در قالب برنامه «بیا وسط»

8:00 - 01 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۶۴۳
مطرح کردن نکات حقوقی و فرهنگی در قالب برنامه «بیا وسط»
 یک فعال رسانه ارائه اطلاعات فرهنگی و حقوقی پیرامون ازدواج به عنوان یکی از مشکلات جامعه را مهم خواند و توجه به آن را نکته‌ای مغفول مانده خواند.

 محمد حسن روحانی سر دبیر برنام«بیا وسط» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره مضمون این اثر گفت: این برنامه شامل محتوای آموزشی در حوزه ازدواج است و نکاتی فرهنگی و حقوقی برای جوانان و خانواده‌ها ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: بخش‌های کمیک موشن آموزشی، استنداپ کمدی، مصاحبه‌های مردمی، مناظره‌های داغ دانشجویی از آیتم‌های این برنامه است.

روحانی به پژوهش‌های شکل گرفته در حوزه جوانان و ترویج ازدواج اشاره و تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده حدود ۲ میلیون و صد نفر مجرد دختر بالای ۳۰ سال و حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ پسر بالایی ۳۰ سال و مجرد در جامعه وجود دارد این آمار بسیار قابل توجه بوده و یکی از مسائل و چالش‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

وی به برنامه «بیا وسط» اشاره و تاکید کرد: در این برنامه راهکار‌های تاثیر مسئله ازدواج مطرح می‌شود این راهکار‌ها چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ حقوقی نکاتی ارزشمند را به مخاطبان ارائه می‌کند. این فعال رسانه مسئله ازدواج را به لحاظ حقوقی مورد بررسی قرارداد و بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مجرمان، مجرد هستند. به نظر می‌رسد رابطه ازدواج و بزهکاری همانند دو کفه ترازوست بنابراین ازدواج پایانی برای بسیاری از جرایم محسوب می‌شود نکته‌ای که در برنامه (بیا وسط) به صورت کارشناسانه پرداخته شده است.

روحانی تاکید کرد: رابطه ازدواج و بزهکاری همانند دو کفه ترازو است که توجه به آن سبب می‌شود تا دادگاه‌ها نیز با مراجعات کمتری روبرو شوند. روحانی اشاره‌ای به مقوله حجاب داشته و تاکید کرد: حل مسئله حجاب نیز به معقوله ازدواج مرتبط است، آیت الله جوادی آملی نیز حل مقوله حجاب را در ترویج و گسترش ازدواج امری مهم می‌داند.

وی در مورد برنامه «بیا وسط» گفت: این برنامه فصل‌های متعددی دارد که شامل محتوای آموزشی در حوزه ازدواج بوده را دارد و مخاطب اصلی آن جوانان در شرف ازدواج و خانواده‌های آنان هستند. وی تاکید کرد: بیان نکات حقوقی و قوانینی که در حمایت از ازدواج وجود دارد و بدون سخت کردن این پیمان الهی زمینه را برای ترویج این مهم فراهم می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *