سخنگوی شهرداری تهران: هر روز یک دروغ برعلیه شهرداری منتشر شده است/ خط قرمز شهرداری فعالیت سیاسی به‌نفع جریانات و احزاب است

17:23 - 30 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۶۲۸
سخنگوی شهرداری تهران: هر روز یک دروغ برعلیه شهرداری منتشر شده است/ خط قرمز شهرداری فعالیت سیاسی به‌نفع جریانات و احزاب است
سخنگوی شهرداری تهران با اعلام آمادگی کامل شهرداری برای افزایش مشارکت در انتخابات گفت:  خط قرمز شهرداری کار سیاسی به نفع احزاب و جریان‌های حاضر در انتخابات است.

خبرگزاری میزان- عبدالمطهر محمدخانی امروز، دوشنبه ۳٠ بهمن‌ماه ۱۴٠۲ در نشست مطبوعاتی خود که همزمان با دومین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد، بیان کرد:  در آستانه پایان سال و سی‌امین ماه مدیریت این دوره از شهرداری تهران هستیم و اگر بخواهیم به سی‌ماه گذشته نگاهی داشته باشیم افتتاح فاز جدید پروژه شهید بروجردی، اصلاح و اجرای ۱۸ تقاطع غیر هم سطح که مهمترین آن پروژه نواب تقاطع تندگویان است. انعقاد قرارداد ۷ واگن مترو و افتتاح ۸ ایستگاه مترو تا پایان سال، بهره برداری از ۱۹ کیلومتر در مترو پرند، اغاز عملیات اجرایی خطوط ۸، ۹ و ۱۱ و مترو شهری بخشی از عملکرد شهرداری تهران بوده است.


سخنگوی شهرداری تهران بهره‌برداری از کمربند سبز تهران را در سال آینده از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و افزود: انعقاد قرارداد ساخت مسکن، جمع آوری معتادین متجاهر و افزایش ظرفیت یاورشهر‌ها برگ دیگری از دفتر خدمات شهرداری تهران است.

محمدخانی در پاسخ به سوالی درباره تخریب‌های فضای رسانه‌ای کشور گفت: ما به تخریب‌ها عادت کرده ایم؛ با احتساب روز‌های تعطیل هر روز یک دروغ علیه شهرداری تهران منتشر شده و البته این موارد از سوی رسانه‌های رسمی نبوده و بیشتر از سوی گروه‌های حاضر در فضای مجازی بوده است.

محمدخانی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه جمهوری‌اسلامی درباره خانه روزنامه‌نگاران شهر توضیح داد: این نوید را در نمایشگاه رسانه‌های ایران به شما می‌دهم که در ۲٠فروردین سال جدید مقارن با سالروز شهادت سید اهل قلم مرتضی آوینی، خانه روزنامه‌نگاران شهر افتتاح خواهد شد. 

سخنگوی شهرداری تهران ظهور و بروز شهردار تهران در مواجهه با رسانه‌ها و در معرض پاسخ بودن شهردار را بی‌نظیر و در بین شهرداران سابق پایتخت، بی سابقه توصیف کرد و با بیان اینکه شهرداری تهران تمام قد در انتخابات مشارکت خواهد داشت، تصریح کرد: شهرداری از تمام ظرفیت خود برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده خواهد کرد با این وجود فعالیت‌های سیاسی جزو خطوط قرمز ما بوده همانطور که شهردار تهران نیز پیش از این اعلام کرده فعالیت‌های سیاسی به نفع جریانات و احزاب خط قرمز ماست و استفاده از ظرفیت‌های شهرداری به نفع جریانات بدون فوت وقت مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره ساخت مسکن توسط چینی‌ها تصریح کرد: در حال حاضر غیر از قرارداد‌های تأمین واگن، خطوط مترو و تأمین اتوبوس و تاکسی در دیگر بخش‌ها قرارداد قطعی وجود ندارد و در قالب تفاهم دنبال می‌شود، برخی از این موارد به تأیید شورا و یا طی مسیر در دولت نیاز دارد. در حوزه ساخت مسکن گفتگو‌های جدی دنبال شده، اما هنوز به قرارداد قطعی نرسیده‌ایم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مسکن‌سازی بر اساس طرح تفصیلی صورت می‌گیرد، در کلانشهر‌هایی همچون تهران برای بخش‌هایی از شهر به ویژه بافت فرسوده، گریزی از بلندمرتبه‌سازی در چارچوب‌های طرح تفصیلی وجود ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در تمام نظرسنجی‌ها برای مردم ترافیک و آلودگی هوا دو دغدغه اصلی است، تأکید کرد: برقی‌سازی ناوگان‌های حمل و نقل جزو اولویت‌های شهرداری است.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری در سال جاری حدود ۵۰ درصد از بودجه را برای توسعه حمل و نقل اختصاص دادند و در سال آینده نیز همین رقم پیش بینی شده است، فردا با حضور شهردار تهران جزئیات بودجه سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمدخانی در همین زمینه افزود: در حوزه برقی‌سازی قرارداد بی‌نظیری منعقد شده است؛ دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی در سفر دوم شهردار تهران به چین پیگیری شد و در مرحله تراکنش مالی است و اگر وزارت صمت و بانک مرکزی همکاری لازم را داشته باشند، امیدوار هستیم که اولین گروه از خودرو‌ها از جمله تاکسی‌های برقی تا پایان بهار سال آینده وارد ناوگان شوند و در ابتدای تابستان نیز اولین گروه از اتوبوس‌ها وارد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ما مسیر خارجی را راحت‌تر دنبال کردیم و موانع در بخش داخلی بیشتر بود، ابراز امیدواری کرد که موانع داخلی نیز برطرف شوند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره احداث خطوط تراموا گفت: دو مسیر تراموا در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است؛ اگر تا چند هفته پیش موضوع تراموا یک بحث سلیقه‌ای بود امروز به الزام قانونی تبدیل شده است. در نوع تراموا آنچه به نتیجه رسیده تراموای چرخ لاستیکی است که هزینه اجرای کمتری دارد و از تکنولوژی روز دنیا در آن استفاده می‌شود و می‌تواند به حوزه حمل و نقل در پایتخت کمک کند، سال آینده یکی از خطوط تراموا اجرایی خواهد شد.

محمدخانی درباره ترافیک پایان سال نیز  گفت: ما توسعه مترو و برقی سازی را یکی از راهکار‌های اصلی برای مقابله با ترافیک می‌دانیم. خط ۶ و ۷ مترو سال آینده نهایی می‌شود، در عین حال کلنگ بخش تکمیلی این دو خط نیز امسال به زمین می‌خورد و سال آینده ایستگاه‌های آن به بهره برداری خواهد رسید. همزمان با نیمه شعبان در خط ۶ مترو هفت کیلومتر از محل ایستگاه دولت آباد به شهرری کلنگ زنی می‌شود. در خط هفت نیز از میدان کتاب تا دانشگاه علوم، تحقیقات اجرای عملیات صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *