انتخابات آمریکا|

ترامپ به رای دادگاه نیویورک اعتراض کرد؛ چالش بایدن در انتخابات مقدماتی میشیگان

9:45 - 29 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۳۶۴
ترامپ به رای دادگاه نیویورک اعتراض کرد؛ چالش بایدن در انتخابات مقدماتی میشیگان
دونالد ترامپ در پی صدور حکم ۳۵۴ میلیون دلاری علیه او و شرکتش، قاضی نیویورک را مورد انتقاد شدید قرار داد.

خبرگزاری میزان - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قاضی نیویورک را، که علیه او حکم ۳۵۴.۹ میلیون دلاری به اتهام فریب دادن وام‌دهندگان صادر کرد، مورد انتقاد شدید قرار داد. ترامپ در جمع هزاران نفر از حامیانش گفت که این تصمیم اقدامی برای مداخله در انتخابات است.

ترامپ خطاب به حامیانش این ادعا را مطرح کرد که قاضی بخشی از یک توطئه جناح چپ بوده که هدف آن جلوگیری از رئیس‌جمهور شدن دوباره او است.

رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه و پیشتاز نامزدی حزبش در انتخابات ۲۰۲۴، در میان حامیانش در میشیگان گفت: این سوءاستفاده‌های زننده از قدرت فقط حمله به من نیست، بلکه حمله به همه آمریکایی‌ها است.

ترامپ همچنین ادعای خود را تکرار کرد که شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ از جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا به دلیل تقلب در انتخابات بوده است. 

اتهام‌زنی ترامپ علیه هیلی 

دونالد ترامپ شروع به اظهاراتی درباره گذشته سیاسی نیکی هیلی، رقیب باقی‌مانده او برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری کرده است. 

ترامپ گفت که هیلی از حامیان باراک اوباما، رئیس‌جمهور دموکرات بوده است و حتی دست‌کم برای مدت کوتاهی از اوباما در برابر میت رامنی، رقیب جمهوری‌خواهش در انتخابات ۲۰۱۲ حمایت کرده است. 

ترامپ این اظهارات را هفته گذشته در رسانه‌های اجتماعی و در یک گردهمایی تبلیغاتی در کارولینای جنوبی، جایی که هیلی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ فرماندار آن بود، مطرح کرد.

درخواست قانونگذار آمریکایی برای رای ندادن به بایدن

رشیده طلیب، قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا از دموکرات‌های شهر دیربورن در میشیگان خواست در انتخابات مقدماتی آتی دموکرات‌ها ضد جو بایدن رای دهند.

طلیب در ویدیوی جدیدی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: اگر می‌خواهید صدای ما بلندتر باشد، پس بیایید اینجا و به دیگران رای دهید.

او به درخواست‌های فزاینده فعالان مترقی در میشیگان برای رای دادن به افراد دیگر در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری دموکرات این ایالت در ۲۷ فوریه (هشتم اسفند) به جای رای دادن به بایدن پیوست. 

طلیب نارضایتی خود از نقش دولت بایدن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس را دلیل تشویق مردم به رای دادن به افراد دیگر عنوان کرد.

ترامپ توانایی ذهنی بایدن را به سخره گرفت 

دونالد ترامپ می‌گوید که جو بایدن در میان تمام روسای‌جمهور آمریکا کمترین توانایی ذهنی و هوشی را دارد.

ترامپ در سخنرانی در میان هواداران خود در میشیگان گفت: او مردی است که توانایی ذهنی بسیار پایینی دارد. من شرط می‌بندم که در بین تمام روسای‌جمهور ما، بایدن پایین‌ترین توانایی ذهنی و هوشی را دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *