آغاز طرح ویژه اجرای ماده ۱۶ قانون نظام صنفی

9:17 - 07 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۶۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از آغاز طرح ویژه سه مرحله‌ای برای اجرای ماده ۱۶ قانون نظام صنفی در این استان خبر داد.

: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از آغاز طرح ویژه سه مرحله‌ای برای اجرای ماده ۱۶ قانون نظام صنفی در این استان خبر داد.

ایرج عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان با اشاره به گشت‌های سیار مشترک تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌ها برای نظارت بر بازار به خصوص پاساژ‌های سطح شهر اظهار کرد: واحد‌های صنفی مکلف هستند طبق ماده ۱۶ قانون نظام صنفی بر روی تک تک کالا‌های خود بر چسب قیمت نصب و در واحد صنفی خود علاوه بر فاکتور خرید، فاکتور فروش دوبرگی داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به طرح نظارتی بر پاساژ‌های سطح استان افزود: گام نخست این طرح در پاساژ ارگ شهر کرمانشاه اجرایی شده که در این مرحله، شعب سیار تعزیرات حکومتی فاکتور واحد‌های صنفی را با فاکتور خرید آن‌ها تطبیق می‌دهند و با متخلفان پس از تذکر برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در واقع این طرح نظارتی، سه مرحله‌ای است و روسای شعب سیار با حضور در مراکز خرید و توزیع، ضمن استقرار اقدام به آموزش اصناف، نظارت و کنترل و در ‌‌نهایت برخورد با متخلفان خواهند کرد.

عزیزی در مورد آخرین پرونده‌های رسیدگی شده در این استان نیز گفت: رئیس شعبه قاچاق کالا و ارز شهرستان قصر شیرین، قاچاقچیان ۲۵ دستگاه گوشی موبایل با مارک‌های مختلف را که در مرز پرویز خان دستگیر شدند به پرداخت ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جزای نقدی در حق دولت و ضبط کالا محکوم کرد.

بنا به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، ریئس شعبه قاچاق کالا و ارز شهرستان قصر شیرین در پرونده دیگری قاچاقچی ۸۰ تخته پتو با مارکهای المرجان، هانودو لولدین را به جزای نقدی ۵ میلیون تومانی و ضبط کالا محکوم کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *