قیمت میوه شب عید باید زودتر مشخص شود

8:00 - 28 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۰۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت میوه شب عید باید زودتر مشخص شود
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران با تاکید بر اینکه میوه برای شب عید به مقدار لازم و کافی وجود دارد، گفت: با این وجود، اما تاکنون قیمت برای عرضه در شب عید اعلام نشده است.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در گفت‌وگو با میزان درباره وضعیت میوه شب عید گفت: پرتقال و سیب زرد و قرمز ۲ میوه پرطرفدار برای شب عید تلقی می‌شوند که می‌توان گفت در حال حاضر میزان تولید و عرضه آن مناسب و جوابگوی نیاز بازار است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون قیمت میوه شب عید مصوب نشده است، افزود: هر ساله در این ماه از سال قیمت میوه باید مشخص می‌شد، اما تاکنون ما دستورالعملی برای فروش دریافت نکرده‌ایم. 

کارگر تاکید کرد: در حال حاضر اگر برخی از مسئولان اعلام می‌کنند که میوه شب عید به‌عنوان مثال باید ۱۰ الی ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب به‌فروش برسد، باید بگوییم که مبنای قیمتی آن‌ها چند تومان است و خریدار چه قیمتی را باید برای خرید میوه در نظر بگیرد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران با تاکید بر اینکه معیار قیمت میوه براساس فاکتور خرید تعیین می‌شود، اظهار کرد: هنگامی که میوه با کیفیت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود، نمی‌توان برای آن قیمت مصوب تعیین کرد و مشتریان در این وضعیت با سردرگمی مواجه می‌شوند. 

وی در پایان تاکید کرد: اینکه چقدر میوه برای شب عید ذخیره‌سازی شده است، در اولویت نیست و باید در ابتدا قیمت مشخص شود؛ چرا که اگر قیمت معیاری وجود نداشته باشد مردم نیاز خود را می‌توانند از بخش خصوصی برطرف کنند.

عرضه میوه شب عید در ۱۰ اسفند

تعیین نشدن قیمت در روز‌های پایانی بهمن در حال اتفاق افتاده است که در روز‌های گذشته سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه میوه شب عید در ۱۰ اسفند خبر داده و گفته است: ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیب و هزار و ۲۰۰ تن پرتقال برای شب عید خرید و ذخیره‌سازی شده است.

 حال باید منتظر ماند که آیا در روز‌های آینده و قبل از ۱۰ اسفند قیمت میوه شب عید مصوب و اعلام می‌شود یا نه؟

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *