رئیس‌جمهور عراق: مواضع ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم قابل تقدیر است

17:50 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۹۵۲
رئیس‌جمهور عراق: مواضع ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم قابل تقدیر است
رئیس‎جمهور عراق در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور میزبان رئیس قوه قضاییه ایران و هیئت همراهش بود.

خبرگزاری میزان - بنابر گزارش پایگاه ریاست‎جمهوری‎ عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق، روز چهارشنبه در کاخ ریاست‌جمهوری بغداد از حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.

در ابتدای این دیدار پس از آنکه رئیس قوه قضاییه سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور ایران را ابلاغ کرد؛ همچنین رئیس‌جمهور عراق درود‌ها و آرزوی پیشرفت و آبادانی روزافزون ایران را برای آنان و ملت ایران ابلاغ کرد.

در این دیدار، جمال رشید بر تقویت روابط دوجانبه به نحوی که به تحکیم اشتراکات اجتماعی و مذهبی مردم عراق و ایران و تحکیم راه‌های همکاری بین دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های قضایی و حقوقی کمک کند، تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به ضرورت همکاری و هماهنگی مواضع جهت حفظ امنیت و ثبات دو کشور و منطقه، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم تقدیر کرد.

عبداللطیف رشید همچنین با توجه به تحولات منطقه بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش، اتخاذ گفت‌وگوی سازنده در حل مناقشات و تلاش برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کرد؛ وی در این چارچوب بر ضرورت توقف تجاوزات به نوار غزه، امداد رسانی به مردم فلسطین که با زشت‌ترین اشکال تجاوز روبرو هستند و اعطای حقوق کامل مشروع به رنج انسانی آن‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *