رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

المندلاوی: هفته‌های آینده شاهد قانون‌گذاری برای پایان دادن حضور آمریکایی‌ها در عراق خواهیم بود

17:35 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۹۴۹
المندلاوی: هفته‌های آینده شاهد قانون‌گذاری برای پایان دادن حضور آمریکایی‌ها در عراق خواهیم بود
سرپرست مجلس نمایندگان عراق، گفت که قوه مققنه این کشور از توافق‌ها و معاهدات ایران و عراق در زمینه همکاری‌های قضایی و حقوقی بین مقام‌های قضایی حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان - بنابر گزارش پایگاه مجلس عراق، محسن المندلاوی، سرپرست مجلس نمایندگان عراق با تاکید بر اینکه حملات مکرر آمریکا به اماکن و شخصیت‌های عراقی مغایر با قوانین بین‌المللی است، از ابراز تمایل مجلس نمایندگان عراق را بر اجرای تصمیم قبلی خود درباره خروج نیرو‌های خارجی خبر داد.

وی با بیان اینکه در دوره آتی شاهد تصویب قانونی برای پایان کامل حضور نظامیان آمریکایی در عراق خواهیم بود، تصریح کرد: عراق کشوری قدرتمند است و نیازی به نیرو‌های خارجی برای محافظت از خود ندارد.

المندلاوی هچنین از مجالس عربی و اسلامی خواست تا قوانینی را جهت جرم‌انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی و کشور‌های حامی آن وضع کنند.

سرپرست مجلس نمایندگان عراق همچنین تاکید کرد: قوه مقننه عراق خواستار تقویت روابط با همه کشور‌های منطقه و همسایه است؛ ضمن اینکه به همکاری و همگرایی با مقام‌های اجرایی و قضایی عراق با این کشور‌ها اعتقاد دارد و از توافق‌ها و معاهدات بین دو کشور در زمینه همکاری‌های قضایی و حقوقی بین مقام‌های قضایی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *