مسئولان قضایی دادگستری استان تهران به درخواست‌های حقوقی ۳۱۲ نفر از مراجعان رسیدگی کردند

16:02 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۹۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی دادگستری استان تهران به درخواست‌های حقوقی ۳۱۲ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه دیگر مسئولان قضایی با ۳۱۲ نفر از مراجعان ملاقات و به مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان - در راستای اهداف سند تحول و تعالی قضایی و در پی تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم به مناسبت اعیاد ماه رجب و شعبان المعظم، رئیس کل دادگستری استان همزمان با اعیاد خجسته ماه شعبان المعظم و میلاد حضرت اباعبدالله الحسین، امام سجاد و حضرت ابالفضل علیهما السلام، به همراه جمعی از مسئولان قضایی استان تهران در برنامه هفتگی ملاقات مردمی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) حضور یافتند و به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کردند.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در این ملاقات مردمی به همراه ۱۴ نفر از مسئولان قضایی استان به صورت چهره به چهره با مراجعان گفت‌وگو کرد و ضمن استماع بی واسطه مشکلات قضایی و حقوقی ۳۱۲ نفر از آنها، ارشادات و دستورات قضایی لازم را صاد کردند.

از جمله مراجعان این هفته ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان تهران برخی از افرادی بودند که در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه با رئیس کل دادگستری گفت‌وگو کرده و درخواست ملاقات با وی را داشتند.

علی القاصی با توجه به ضرورت ملاحظه مستندات قضایی در خصوص مسائل مطرح شده از سوی برخی مراجعه کنندگان در راهپیمایی امسال، دستور دعوت در برنامه ملاقات مردمی را صادر کرده بود که ظرف ۴۸ ساعت پس از راهپیمایی، این افراد با همراه داشتن مستندات و ارائه درخواست مکتوب خود، با رئیس کل دادگستری ملاقات کرده و ضمن دریافت پاسخ‌های لازم به مسائل و مشکلاتشان رسیدگی شد.

در این ملاقات مردمی برخی از درخواست‌های مطرح شده در مورد اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری بود که این مسأله همواره یکی از بیشترین و مهم‌ترین موضوعاتی است که مورد درخواست مراجعان است.

از دیگر موارد مطروحه در این ملاقات مردمی می‌توان به موضوعاتی مانند تقاضای پیگیری و تسریع در رسیدگی‌ها، درخواست‌های عفو، تقاضای ارشاد قضایی، مراجعات مرتبط با حقوق شهروندی، موضوعات اجتماعی و حقوق عمومی، عدم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های وابسته اشاره کرد که دستور رسیدگی به این درخواست‌ها نیز از سوی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان تهران صادر شد.

شایان ذکر است شهروندان برای ثبت درخواست ملاقات با رئیس کل و معاونان قضایی دادگستری استان تهران می‌توانند با مراجعه به درگاه «سامانه ارتباطات مردمی دستگاه قضایی» به نشانی www.Same.eadl.ir درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *