قالیباف: تمام ارز ترجیحی برای واردات دارو و نهاده‌های کشاورزی اختصاص یابد

11:30 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۸۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
قالیباف: تمام ارز ترجیحی برای واردات دارو و نهاده‌های کشاورزی اختصاص یابد
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تبریز گفت: مجلس به معیشت مردم بسیار توجه دارد و ارز ترجیحی فقط برای واردات نهاده‌های کشاورزی، کالا‌های اساسی، دارو و مواد اولیه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، اختصاص یابد.

خبرگزاری میزان - به گزارش مجلس شورای اسلامی، محمدرضا میرتاج‌الدینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه) در تذکری در خصوص ایرادات تبصره (۴) شورای نگهبان گفت: درخصوص ارز ترجیحی اختصاص داده شده به کالا‌های اساسی در بند (الف) تبصره (۴) ایرادات شورای نگهبان با توجه به این ارز اختصاص داده شده به کالا‌های اساسی بر اساس نرخ اصلی از جهت تورم‌زایی ابهام دارد، باید این ابهامات رفع شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در متن به خوبی این ابهام برطرف شده و ارز ترجیحی از ۱۰ میلیارد یورو به ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ یورو کاهش داده شده، در رسانه‌ها عنوان شده ۱۵ میلیارد دلار در دستور کار این مهم قرار بگیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: ما در اینجا ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ یورو عنوان کرده‌ایم، در واقع همان ۱۵ میلیارد دلار است، ابهامی که در رسانه‌ها عنوان شده با این توضیحات برطرف می‌شود. در واقع ارز کالای اساسی مورد نیاز به نوعی تأمین شده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر میرتاج‌الدینی گفت: مجلس به معیشت مردم بسیار توجه دارد و بار‌ها تأکید شده دولت این ارز ترجیحی را فقط به واردات نهاده‌های کشاورزی، کالا‌های اساسی، دارو و مواد اولیه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، اختصاص دهد. این‌ها اولویت‌های مردم هستند و تقریباً تمام ارز بابت این مسئله اختصاص داده شده است. ان‌شاء الله ارز ترجیحی خارج از قانون بودجه صرف نشود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *