کاظمی قمی: مسیر کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان به ثبات منجر می‌شود

10:01 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۸۰۴
کاظمی قمی: مسیر کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان به ثبات منجر می‌شود
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در افغانستان، گفت که دنبال کردن مسیر کمیته تماس به افغانستان باثبات منجر می‌شود.

خبرگزاری میزان – حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، با انتشار پیامی می‎گوید که دنبال کردن مسیر کمیته تماس به افغانستان باثبات منجر می‌شود.

وی نوشت: حکومت سرپرست دو شرط مهم را برای مشارکت خود در دوحه اعلام کرد؛ فرصت خوبی است تا معلوم شود گزاره یافتن «راهی منصفانه» برای تعامل که ذیل اهداف نشست آمده چه میزان جدی است؟ اگر مسیر کمیته تماس منطقه‌ای مورد توجه دیگران قرار گیرد، مسیر تعامل دنبال شود، با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد.

کاظمی قمی پیشتر اعلام کرده بود که در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۹ بهمن ۱۴۰۲) بنا بر پیشنهاد تهران مندرج در بیانیه ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) اجلاس فرمت مسکو (غازان ۲۰۲۳) به دعوت مسئولان حکومت سرپرست افغانستان، نمایندگان ویژه دولت‌های چین، ایران، پاکستان و روسیه و برخی کشور‌های دیگر منطقه، مجموعه گفت‌وگو‌های کمیته تماس منطقه‌ای را برای تعامل با افغانستان در کابل، پایتخت این کشور آغاز کردند.

نشست دوحه برای افغانستان به ابتکار سازمان ملل، اواخر ماه جاری در دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌شود؛ در این نشست، نمایندگان کشور‌ها درباره پیشنهادهای فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان درباره پیوستن این کشور به جامعه بین‌المللی، مسیر‌های تعامل با حکومت سرپرست در کابل و تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *