سید حسن نصرالله: موقعیت قدرتمند مقاومت به برکت انقلاب اسلامی است

17:03 - 24 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۷۳۵
سید حسن نصرالله: موقعیت قدرتمند مقاومت به برکت انقلاب اسلامی است
دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به بررسی آخرین تحولات منطقه و همچنین موضوعات داخلی لبنان پرداخت.

خبرگزاری میزان – سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت گرامیداشت مجروحان و اسرای مقاومت آغاز کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه مقاومت امروز در موقعیت قدرتمندی قرار دارد، گفت: این به برکت انقلاب اسلامی است که در این روز‌ها به پیروزی رسید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه این جانبازی‌ها و این ایثارگری‌ها دستاورد‌های زیادی برای ملت و کشور ما داشته است، اظهار کرد: وظیفه ما حفاظت از این دستاور‌ها است.

وی همچنین با اشاره به ۱۳۰ روز استواری مردم غزه گفت: اسرائیل تنها به انتقام وحشیانه از غیرنظامیان و بی‌گناهان دست یافته است.

نصرالله خاطرنشان کرد: آنچه در نوار غزه و بر ساکنان آن در شرایط سخت محاصره می‌گذرد، باید وجدان همه مردم جهان را به لرزه درآورد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مقاومت گفت: کاری که در جبهه لبنان انجام می‌دهیم در درجه اول پذیرش و پاسخ به مسئولیت انسانی، اخلاقی و دینی بوده که حس می‌کردیم بر گردن ما است؛ مسئولیتی در قبال نوار غزه که ۲ میلیون و نیم غیرنظامی آن در برابر بمباران مقاومت می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: اسرائیل منشا همه بحران‌ها در منطقه بوده و تاریخ لبنان گواه این موضوع است؛ حضور اسرائیل در منطقه یک فاجعه برای همه کشورها و مردم منطقه است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اسرائیل اگر در وضعیت قدرت باشد برای لبنان و منطقه یک خطر محسوب می‌شود، اما بازدارندگی از آن خطر را برای ما کمتر می‌کند.

وی تصریح کرد: مصلحت ملی لبنان، سوریه، مصر و اردن این است که رژیم اسرائیل در این نبرد شکست بخورد و نباید پیروز از این جنگ خارج شود.

نصرالله گفت: ما شواهد و مدارک زیادی از خسارات وارده به اسرائیل از لحاظ تلفات انسانی، آوارگان، بن‌بست سیاسی و موارد دیگر داریم.

وی در ادامه درباره اهمیت مقاومت گفت: مقاومت چیزی است که سرزمین را بازپس می‌گیرد، از عزت محافظت می‌کند، آوارگان را به خانه‌هایشان باز می‌گرداند و به جاه‌طلبی‌های اسرائیل پایان می‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: جبهه مقاومت لبنان برای ۱۲۹ روز فعال بوده است؛ این تجربه اثبات کرد که لبنان یک توانایی پاسخگویی کامل دارد.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل برای حمله به لبنان و گسترش نبرد باید هزاران بار حساب کند؛ این توانایی حزب‌الله را نشان می‌دهد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: می‌گویند بیایید برای توقف جنگ در جنوب لبنان صحبت کنیم، اما ما می‌گوییم ۳۰ هزار نفر تاکنون در غزه شهید شده و ۲.۲ میلیون نفر در خطر قحطی و بیماری قرار دارند؛ اول جنگ غزه را متوقف کنید بعد برای مذاکره بیایید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *