جولان خشونت؛ نتیجه نزاع باندی در آلمان

14:14 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۴۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جولان خشونت؛ نتیجه نزاع باندی در آلمان
آلمان در شرایط جولان مهارناپذیر خشونت قرار گرفته و چشم‌اندازی برای حل این بحران فزاینده دیده نمی‌شود.

خبرگزاری میزان – کشور‌های قاره اروپا در سال‌های اخیر با موجی فزاینده و مرگ‌بار از خشونت‌ها مواجه شده‌اند؛ شدت و گستردگی این جرایم به حدی بوده که القاب خاصی را برای کشورهای اروپایی به‌دنبال داشته است.

اکنون از انگلیس به‌عنوان پایتخت اسیدپاشی یا قتل نوجوانان اروپا، از سوئد به‌عنوان پایتخت قتل‌های مسلحانه اروپا، از فرانسه به‌عنوان دروازه ورود موادمخدر اروپا، ... یاد می‌شود.

آلمان هم از قاعده رشد مهارناپذیر جرایم و جنایت‌ها مستثنی نبوده است؛ این کشور هم مانند دیگر کشور‌های اروپایی در سال‌های اخیر با موج فزاینده‌ای از جرایم و خشونت‌های مرگ‌بار مواجه شده که ناتوانی مقام‌های این کشور را در برخورد با این بحران آشکار کرده است.

مقام‌های آلمانی تلاش دارند با فرافکنی از قبول مسئولیت در این زمینه فرار کنند و به همین دلیل مدعی سهم قابل توجه مهاجران در رقم خوردن این شرایط هستند.

البته آن‌ها با طرح این بهانه می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند: رفع مسئولیت در موضوع رشد خشونت‌ها در آلمان و تشدید سیاست‌های سخت‌گیرانه در حوزه مهاجرت.

با رشد راست‌گرایی افراطی در سراسر اروپا که با مشخصه ضد مهاجرتی شناخته می‌شود، زمینه برای ارائه این خوراک فکری نادرست به جامعه آلمانی فراهم شده است.

رشد ۳۰ درصدی جرایم با چاقو در آلمان

به گزارش rmx، جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهند که جرایم با چاقو در آلمان طی یک سال ۳۰ درصد رشد داشته است.

گزارش وزارت کشور فدرال آلمان نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳، هزار و ۱۶۰ حمله با چاقو در آلمان رخ داده است؛ در سال ۲۰۲۲ تعداد حملات با چاقوی ثبت شده در آلمان ۸۸۲ مورد بود.

مقام‌های آلمانی تلاش دارند تا تشدید این بحران را به موضوع مهاجران ربط دهند.

رشد بحران تجاوز‌های گروهی

بحران تجاوز‌های گروهی در آلمان در سال‌های اخیر در مسیر صعودی حرکت می‌کند و با تعداد زیادی قربانی می‌گیرد.

این بحران در سال ۲۰۲۲ رکورد شکست که نشان‌دهنده وخامت اوضاع است.

افزایش تعداد باندهای خانوادگی تبهکار در آلمان

تبهکاری طایفه‌ای در آلمان به روندی نگران کننده در این کشور مبدل شده است؛ این تبهکاران طایفه‌ای عمدتا به‌صورت خانوادگی مرتکب جرایمی مانند سرقت مسلحانه، سرقت، بمب‌گذاری در دستگاه‌های خودپرداز، پولشویی و قاچاق موادمخدر می‌شوند.

باند‌های جنایت‌کار و سازمان‌یافته در آلمان در سال‌های اخیر شکل خانوادگی به خود گرفته‌اند و همین امر مافیایی گسترده را در این کشور ایجاد کرده است.

دولت آلمان در مقابل این باند‌ها و گروه‌های سازمان یافته جنایت‌کار رویکرد عجیبی را اتخاذ کرده است؛ دولت آلمان بر این باور است که مصادره اموال و دارایی‌های این گروه‌ها از فرستادنشان به زندان موثر‌تر است.

واکنش دولت آلمان به این مشکل شامل اعلام مناطق عاری از سلاح، مصادره اموال، ... تاکنون کارآمد نبوده است و از این جهت همواره مورد انتقاد قرار گرفته است.

براساس شاخص جهانی جرم سازمان‌یافته ابتکار جهانی علیه جرایم سازمان‌یافته فراملی ۲۰۲۱، آلمان در شاخص «گروه‌های مافیایی» امتیاز بازیگر جنایت‌کار ۵.۰۰ دارد که یکی از بالاترین‌ها امتیاز‌ها برای کشور‌های اروپای غربی و بالاتر از میانگین جهانی ۳.۸۹ است.

رشد بحران انفجار دستگاه‌های خودپرداز در آلمان

فعالیت گسترده باند‌های جنایت‌کار در آلمان سبب شده موضوع انفجار دستگاه‌های خودپرداز در این کشور به موضوعی داغ تبدیل شده و نگرانی‌ها درباره جرایم فرامرزی را تشدید کند.

در حال حاضر در آلمان دستگاه‌های خودپرداز با نرخ بیش از یک دستگاه در روز منفجر می‌شوند.

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا دارای ۵۳ هزار دستگاه خودپرداز است؛ این کشور همچنین دارای شبکه گسترده‌ای از بزرگراه‌ها است که در بسیاری از آن‌ها محدودیت سرعت اعمال نمی‌شود.

حمله به دستگاه‌های خودپرداز و انفجار آن‌ها، جان شهروندان آلمانی را به خطر انداخته است.

تبادل آتش در شهر‌های مختلف

رشد و افزایش تعداد و فعالیت باند‌های جنایت‌کار در آلمان سبب شده تا شهر‌های این کشور شاهد تبادل آتش‌های مرگ‌بار روزانه‌ای باشند که بعد جدید و باور نکردنی از خشونت را رقم می‌زند.

به گزارش focus، در برخی از شهر‌های آلمان مانند اشتوتگارت تبادل آتش همواره وجود دارد.

جنگ باند‌های جنایتکار در آلمان، عمدتا حول محور پول، قدرت و قلمرو می‌چرخد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *