معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

13:00 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۴۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضایی با مردم، غلام‌عباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور امروز (دوشنبه ۲۳ بهمن ماه) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۵ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها را رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور ۵ پرونده کثیرالشاکی را بررسی و پس از استماع مشکلات و درخواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

غلام عباس ترکی درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان رسیدگی و دستورات مقتضی صادر شد.

وی افزود: موضوعاتی که در این ملاقات مردمی مطرح شد با مسائل حقوق عامه ارتباط نزدیکی داشت برخی از موضوعات با تخریب محیط زیست و تغییر کاربری اراضی مرتبط بود و مردم نسبت به برخی اقدامات و تدابیر عمرانی و ساخت و ساز‌ها گله‌مند بودند چرا که باعث آسیب محیط زیست منطقه آن‌ها شده بود و درخواست ورود و رسیدگی داشتند.


معاون حقوق دادستان کل کشور گفت: برخی از درخواست‌ها مربوط به حوزه صدور پروانه‌ی اکتشاف و بهره برداری معادن در مناطقی که به محیط زیست منطقه آسیب وارد می‌کرد یا به چالش کمبود آب دامن می‌زد و به لحاظ شرایط و مشکلات آب منطقه مردم درخواست داشتند صدور مجوز‌های معادن مورد توجه قرار گیرد.


ترکی اظهار کرد: برخی از مشکلات مردم در روستا‌ها مربوط به حوزه انفال و اراضی کشاورزی و... بود همچنین در ارتباط با موضوع‌های فرهنگی نیز برخی از درخواست‌ها مطرح شد که در همین راستا موارد را به همکاران در دادسرا‌های مربوط و مدیران کل مربوط در معاونت ارجاع دادیم.


وی ادامه داد: درخواست‌های مطرح شده دیگر ناظر بر برخی از آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های دستگاه‌های اجرایی بود که از نظر مراجعه کنندگان این موارد منجر به بی‌عدالتی و تضییع حق عامه مردم می‌شد که حسب مورد راهنمایی‌های قانونی و پیگیری‌هایی نسبت به این گونه درخواست‌ها مطرح شد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *