کارگردان «رزیدنت»: مستند باید به فراخور موضوع در دسترس مخاطب قرار گیرد

10:35 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۴۲۷
کارگردان «رزیدنت»: مستند باید به فراخور موضوع در دسترس مخاطب قرار گیرد
امیرمحمد کوچک‌زاده کارگردان مستند «رزیدنت» ضمن اشاره به اکران آنلاین مستندها تاکید کرد که هر مستند باتوجه به دغدغه‌ای که دنبال می‌کند باید برای مخاطبان اکران شود.

امیرمحمد کوچک‌زاده کارگردان مستند «رزیدنت» که یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جشنواره سینماحقیقت در سایت هاشور بوده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره اکران آنلاین مستندها گفت: اکران آنلاین مستندها باعث می‌شود که این آثار همیشه در دسترس باشند و هر زمان که بخواهیم به تماشای‌شان بنشینیم، همچنین علاقه‌مندانی که در شهرستان‌های بدون سینما زندگی می‌کنند، می‌توانند از این امکان استفاده کنند و آثار مد نظرشان، چه در جشنواره‌ها و چه در اکران عمومی را به وسیله اینترنت تماشا کنند. این اتفاق برای من در جشنواره «سینماحقیقت» رخ داد و «رزیدنت» یکی از پر مخاطب‌ترین فیلم‌های اکران آنلاین شد، همچنین پیام‌های بسیاری از سوی مخاطبان شهرستان داشتم. 

وی ادامه داد: هر چیزی که به پخش مستند کمک کند، تاثیرگذاری آن را بر جامعه آسان‌تر می‌کند. مستند با سینمای داستانی که دارای ژانرها و تبلیغات گسترده هستند، تفاوت دارد به همین دلیل حضور مستند در بستر اینترنت باعث می‌شود که مخاطب به فراخور زمان، موضوع و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، محل مراجعه‌ای به آن داشته باشد. این مساله باعث می‌شود که من اکران آنلاین مستند را بر اکران سینمایی آن ترجیح دهم. 

کوچک‌زاده تاکید کرد: البته اکران هر مستندی باتوجه به موضوع و دغدغه‌ای که دارد، حالت‌های مختلف را دارا می‌شود؛ ممکن است یک کار روی پرده سینما به نتایج دلخواه خود برسد سپس به بستر پخش آنلاین برسد یا برعکس، روی پرده سینما شکست بخورد و مخاطب عام از آن استقبال نکند، همچنین ممکن است برخی مستندها تنها به اکران خصوصی برسند و همه مردم لزومی به دیدن آن نداشته باشند مثلا مستندی که به مساله ترنس‌ها در ایران می‌پردازد، موضوع خاصی دارد، اینکه آیا این مستند می‌تواند در معرض دید عموم قرار گیرد، لازم است پیش از پخش آن پیش‌زمینه‌هایی انجام شود یا خیر موضوعی‌ست که باید مد نظر قرار داد. 

کارگردان «رزیدنت» در پایان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مستندهایی وجود دارند که به موضوع تیم ملی والیبال یا فوتبال یا دیگر رشته‌های ورزشی ایران می‌پردازد، می‌تواند در این بازه زمانی کارساز باشند، به اکران عمومی در سینماها یا به‌صورت آنلاین درآیند و مردم هم از آن‌ها استقبال کنند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *