انتخابات آمریکا|

حمایت ترامپ از کارخانه‎های تسلیحاتی؛ هریس ناتوانی بایدن را رد کرد

11:06 - 21 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۱۵۲
حمایت ترامپ از کارخانه‎های تسلیحاتی؛ هریس ناتوانی بایدن را رد کرد
دونالد ترامپ در تلاش برای کسب حمایت بیشتر برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‎گوید در صورت پیروزی قوانین اسلحه در این کشور را لغو خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - صحنه سیاسی آمریکا از اوایل سال ۲۰۲۴ با برگزاری انتخابات‌های مقدماتی دو حزب اصلی در جهت انتخاب نامزد خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از پیش حساس شده است. 

ترامپ: محدودیت‌های اسلحه را لغو می‌کنم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، می‎گوید که در زمان حضور در کاخ سفید از حقوق اسلحه دفاع کرده است.

به گفته وی، در صورت انتخاب مجدد همه محدودیت‌های اعمال‎شده از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را لغو می‌کند.

ترامپ در یک رویداد سازماندهی‎شده از سوی انجمن ملی اسلحه آمریکا (NRA) با هزاران نفر از حامیان خود وعده داد که قانون محدود کردن فروش لوازم جانبی اسلحه موسوم به بند تپانچه و سایر مقررات وضع شده از سوی دولت بایدن را لغو کند. 

دونالد ترامپ، گفت: هر حمله بایدن به صاحبان و سازندگان اسلحه در همان هفته اول به قدرت رسیدن من، شاید اولین روز من پایان خواهد یافت.

هریس: اظهار نظر‌ها درباره سن بایدن انگیزه سیاسی دارد

کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک نشست خبری در واشنگتن به اظهارنظر بازرس ویژه درباره سن بایدن و توانایی او در اداره کشور واکنش نشان داد و آن را ناشی از انگیزه‌های سیاسی دانست.

هریس اظهارات مطرح‎شده را نادرست و نامناسب توصیف کرد و گفت که جو بایدن در راس مدیریت آمریکا پس از تحولات هفتم اکتبر در اراضی اشغالی نقش‌آفرین بوده است.

پیش از این، بازرس ویژه درباره پرونده امنیتی نگهداری اسناد محرمانه در گاراژ خانه بایدن گفته بود که بایدن پیرمردی است که ضعف حافظه دارد.

پیروزی ترامپ در نوادا

دونالد ترامپ به راحتی در رقابت‌های حزبی نوادا پیروز شد. او توانست حدود ۹۸ درصد آرا را به‌دست آورد.

این چهارمین رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان برای تعیین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود که ترامپ در آن به پیروزی رسید.

این یک مسیر راحت برای ترامپ بود. بیشتر رقبای او از رقابت کناره‌گیری کرده‌اند و نیکی هیلی، تنها رقیب ترامپ و سفیر سابق آمریکا سازمان ملل در انتخابات مقدماتی ایالت نوادا در روز سه‌شنبه شرکت کرده بود؛ بنابراین ترامپ با هیچ رقیب مهمی در این رقابت روبرو نبود. 

برنامه انتخاباتی آمریکا در ادامه ماه فوریه

آمریکا در ادامه برگزاری انتخابات‌های مقدماتی شاهد ۲ رقابت مقدماتی دیگر در ماه فوریه در ایالت‌های کارولینا جنوبی و میشیگان خواهد بود.

براساس تقویم انتخاباتی آمریکا، رقایت مقدماتی کارولینای جنوبی در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) و رقایت در میشیگان در ۲۷ فوریه (هشتم اسفند) برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *