گفت‌وگو|

طراح لباس فیلم «پرویز خان»: خیلی تلاش کردیم به تاریخ متعهد باشیم/ «پرویزخان» فیلمی با قهرمان جذاب

0:42 - 21 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۱۱۳
طراح لباس فیلم «پرویز خان»: خیلی تلاش کردیم به تاریخ متعهد باشیم/ «پرویزخان» فیلمی با قهرمان جذاب
آزاده قوام درباره مشخصات طراحی لباس‌ فیلم «پرویز خان» محصول سازمان اوج و از آثار حاضر در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: فیلم «پرویزخان» به دلیل کاراکتر قهرمانش مرحوم پرویز دهداری جذاب‌ است.

خبرگزاری میزان - آزاده قوام، طراح لباس فیلم «پرویزخان» محصول سازمان اوج در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به‌تشریح همکاری با این پروژه پرداخت و گفت: یکی از دلایلی که این فیلمنامه را قبول کردم شخصیت خود دهداری بود. اولین بار بود فیلمنامه ای می‌خواندم که آنقدر شخصیت اصلی‌اش درجه یک بود.

وی تصریح کرد: بعد از مطالعه فیلمنامه درباره این شخصیت با علی هاشمی صحبت کردم و سپس در منابع جست‌وجو کردم و چیزهای جالبی درباره آقای دهداری خواندم و همچنین می‌شنیدم که چقدر آدم سختگیر و جزو مربی‌های درجه یک بوده است. همه بر مثبت و‌ محترم بودن او تاکید می‌کردند و به همین دلیل دوست داشتم در این پروژه کار کنم، پس یکی از دلایلی که وارد این کار شدم این بود که بیشتر درباره دهداری بدانم و اطلاعات بیشتری کسب کنم و او را بشناسم. 

طراح لباس فیلم «پرویزخان» عنوان کرد: من برای کار خودم یک سری تحقیقات کردم؛ یک تیم چهار پنج نفره داشتم که با کمک آن‌ها تحقیق را انجام دادیم. فیلم چند بخش داشت، جنگی داشت یعنی باید لباس‌های دهه ۶۰ را درست می‌کردیم. در ادامه بخش فوتبالی داشت که باید در مورد فوتبال کویت، قطر، نپال و ژاپن لباس درست می‌کردیم.

قوام گفت: چند مدل لباس از کاراکترهای مختلف بود، در بخش هنرورهای دهه ۶۰ خیلی اذیت شدیم تا به لباس درستشان برسیم و خیلی تلاش کردیم به تاریخ متعهد باشیم و واقعیت تاریخی با عکس‌ها و مستنداتی که پیدا می‌کنیم، یکی باشد. مرحوم دهداری یک کلاه خیلی معروفی به اسم کلاه پوستی داشته است که در تحقیقاتی که کردیم مشخص شد به او «مردی همیشه با کلاه پوستی» می‌گفتند. همچنین بارانی معروفی را که همیشه بر تن آقای دهداری بوده سعی کردیم تولید کنیم. با صحبت‌هایی که با خانواده آقای دهداری و همکارانشان کردیم، همگی بر‌ این نکته تاکید می‌کردند که آقای دهداری آدم منظمی بوده و همیشه کفشش واکس زده بوده است. 

وی درباره پابندی به واقعیت در اجرای لباس گفت: سعی کردیم طبق مستنداتی که فدراسیون در اختیارمان گذاشت، لباس را اجرا کنیم. «پرویز خان» خیلی فیلم سختی بود. هفت تیم داخلی دهه ۶۰ را اجرا کردیم. بازی آخر ایران و قطر، تمام عوامل مثل توپ جمع‌کن‌ها، پزشک تیم، پلیس و... را اجرا کردیم. من و علی ثقفی خیلی به جزئیات دقت کردیم حتی سرزیپ گرمکن‌های تیم کویت عینا اجرا شد، جوراب‌ها و بافت‌ها و ... نیز همینطور.

طراح لباس فیلم «پرویزخان» به واکنش‌های صورت گرفته درباره فیلم پرداخت و گفت: من کامنت‌های مثبتی از بازخورد مخاطبین گرفتم و همه می‌گفتند چه فیلم خوبی شده و چقدر همه چیز آبرومند است. همه تلاش کردیم فیلم خروجی خوبی بدهد و جزئیات را در بیاوریم، امیدوارم که همه راضی بوده باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *