وزیر امور خارجه: تحولات غزه ناکارآمدی سازمان ملل و شورای امنیت را نمایان کرد

15:04 - 20 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۰۵۴
وزیر امور خارجه: تحولات غزه ناکارآمدی سازمان ملل و شورای امنیت را نمایان کرد
وزیر امور خارجه در پیامی به مناسبت چهل‎وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران گفت که تحولات غزه ناکارآمدی سازمان ملل و شورای امنیت را نمایان کرد.

خبرگزاری میزان -  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، پیامی را به مناسبت چهل‎وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.

امیرعبداللهیان گفت: بسیار خرسندم که در چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ما شاهد دستاورد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف هستیم، این دستاورد‌ها در تمامی حوزه‌های فناوری به گسترش و توسعه مرز‌های دانش، علم، صنعت، حضور در فضا، پزشکی، مهندسی و سایر بخش‌های علوم انسانی، تجربی و فنی توجه دارد.

وزیر امور خارجه با بیان این که ایران امروز در برخی عرصه‌های علمی و فناوری جزو ۵ کشور برتر و اصلی جهان به شمار می‌رود، تاکید کرد: این چیزی است که در سایه توانمند‌سازی زنان و جوانان به عنوان قشری مهم و بسیار تاثیرگذار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمده است؛ در واقع توانمندسازی زنان و جوانان سهم مهمی در این دستاورد‌های بزرگ انقلاب ما در ایران داشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به این که ایرانیان خارج از کشور یک سرمایه بزرگ به شمار می‌روند، یادآور شد: هرجا نامی از ایران و ایرانی در جهان وجود دارد، پیشرفت، علم و گسترش مرز‌های دانش را در آن محیط خارج از کشور شاهد بوده‌ایم، ما به وجود ایرانیان خارج از کشور در سراسر جهان افتخار می‌کنیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: مایلم تاکید کنم که تمرکز برخی طرف‌ها بر تداوم یکجانبه‌گرایی ریشه در بسیاری از بحران‌ها، عدم قطعیت‌ها و عدم ارائه راه حل‌های سیاسی و بین‎المللی و طبعا گسترش دامنه جنگ و ناامنی‌ها در مناطق مختلف جهان دارد.

امیرعبداللهیان گفت: امروز تحولات به‎ویژه در غزه در سایه نسل‎کشی رژیم اشغالگر اسرائیل به خوبی نمایان کرد که سازمان ملل به ویژه شورای امنیت در انجام وظایف خود ناکارآمد است، توجه به چندجانبه گرایی و اصلاح ساختار شورای امنیت و سازمان ملل یک ضرورت اساسی است.

 

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *