یادداشت|

«شمشیر و اندوه» یک گام جلوتر از فیلم‌های رئال

21:45 - 18 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۹۰۱
«شمشیر و اندوه» یک گام جلوتر از فیلم‌های رئال
«شمشیر و اندوه» از نظر کیفیت فنی بهترین فیلم انیمیشن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود؛ فیلمی که از نظر گرافیک قطعا با بسیاری از فیلم‌های انیمیشن روز دنیا برابری می‌کند. 

خبرگزاری میزان - «شمشیر و اندوه» روایتگر قصه‌ای ایرانی اسلامی است که می‌تواند برای رده سنی نوجوان مناسب باشد و شاید بتواند پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن سال آینده باشد. 

کیفیت فنی فیلم در کنار روایتگری قصه توانسته «شمشیر و اندوه» را تبدیل به یکی از انیمیشن‌های موفق در ارتباط با مخاطب کند. 

انیمیشن «شمشیر و اندوه» که حاصل همت جوانان نخبه در حوزه انیمیشن است، قطعا می‌تواند حضور و اکران جهانی را تجربه کند. 

پیش از این فیلم انیمیشن «پسر دلفینی» این تجربه موفق را داشته است و «شمشیر و اندوه» می‌تواند حتی موفق‌تر از این فیلم تجربه اکران در خارج از کشور را داشته باشد. 

درباره حضور یاعدم حضور فیلم‌های انیمیشن در جشنواره فیلم فجر را می‌توان  بحث و بررسی کرد، اما انیمیشن‌ها خصوصا انیمیشن «شمشیر و اندوه» نشان دادند که از بسیاری از فیلم‌های رئالی که در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند، کیفیت بالاتری از هر لحاظ حتی از نظر فیلمنامه و قصه‌پردازی داشته‌اند. 

اینکه چه افراد و سینماگرانی فیلم‌های سینمایی را داوری می‌کنند هنوز مشخص نیست، پس باید منتظر ماند و دید که هیئت داوران چه کسانی هستند و چه نگاهی به سینمای انیمیشن دارند. 

اما آنچه مسلم است اینکه اگر قرار است فیلم‌های انیمیشن در جشنواره حضور داشته باشند، باید به صورت تخصصی ارزیابی و داوری شوند و هیئت داوران صرفا برای اینکه یک سیمرغ هم به یک انیمیشن داده شود، یکی از این فیلم‌ها را بدون نگاه تخصصی انتخاب نکنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *