رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست

15:03 - 18 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۸۴۵
امیرعبداللهیان: مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست، گفت که ایده سیاسی و ابتکار دموکراتیک ایران درباره موضوع فلسطین در سازمان ملل به ثبت رسیده است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن، در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای خارجی مقیم ایران با اشاره به دستاورد‌های انقلاب در دهه‌های گذشته، گفت که با وجود اقدامات دشمنانه در اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، امروز دستاورد‌های بسیاری در بیش از چهار دهه به‌دست آمده که جزو افتخارات ارزشمند مردم ایران است.

امیرعبداللهیان، اظهار کرد: ما امروز در حوزه‌های مختلف، از فناوری‌های علمی تا توسعه مرز‌های دانش و همچنین حضور در فضا در سطح قابل قبول سخن می‌گوییم و توصیه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور همواره بر ما در دستگاه دیپلماسی این است که دستاورد‌های ایران به همه دوستان ما و کشور‌های همسو در منطقه ما تعلق دارد.

وی بیان کرد: ما از اینکه این دستاورد‌ها و فناوری‌ها و پیشرفت‌های بزرگ را به کشور‌های مسلمان منطقه، به همسایگان، کشور‌های همسو و سایر کشور‌هایی که مراوداتی با آن‌ها داریم واگذار کنیم، دریغ نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه بیش از چهار ماه از جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه سپری شده است، تصریح کرد: آن کسانی‎که جنگ‎افروزی کردند و گفتند تا زمانی‎که مقاومت و حماس نابود نشوند امروز از اینکه حماس یک ابتکار سیاسی را مورد بررسی قرار داده است و شروطی را پذیرفته، ابراز خرسندی می‌کنند.

امیرعبداللهیان، اضافه کرد: از ابتدا اعلام کردیم جنگ راه‌حل نیست و مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست؛ امروز طرفهای مذاکره‌کننده در انتظار پاسخ حماس و مقاومت هستند.

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر با بیان اینکه ما بار دیگر همبستگی خود را با مقاومت فلسطین اعلام میکنیم و اطمینان داریم فروکش کردن جنگ و تنشها در منطقه ریشه در حل مشکل فلسطین دارد، گفت: ایران ایده سیاسی و ابتکار دموکراتیک خود را در سازمان ملل به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *