گفت‌وگو|

خیری: باید مقابل قطر مثل نیمه دوم با ژاپن بازی کنیم/ سبک بازی ما آنها را غافلگیر و شگفت‌زده کرد

0:15 - 17 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۴۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
خیری: باید مقابل قطر مثل نیمه دوم با ژاپن بازی کنیم/ سبک بازی ما آنها را غافلگیر و شگفت‌زده کرد
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی باید مقابل قطر‌ مثل نیمه دوم بازی با ژاپن، عاقلانه‌تر و بدون ترس بازی کند. 

شاهین خیری در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا و صعود به مرحله نیمه نهایی اظهار داشت: تا اینجای کار فقط در بازی سوریه خیلی استرس کشیدیم و بقیه بازی‌های را نسبتاً راحت بردیم. تیم ملی در بازی با سوریه و نیمه اول ژاپن ضعف داشت، سیستم دفاعی خوب پرس نمی‌کرد که بازیکن ژاپن به راحتی از مرکز مدافعان عبور کرد و گل زد، مشخص نشد مدافعان کجا بودند؟

*عدم تکرار اشتباهات گذشته رمز اصلی پیروزی مقابل ژاپن بود

وی در مورد پیروزی مقابل ژاپن در دقایق پایانی عنوان کرد: در نیمه دوم، بازیکنان تیم ملی به خودشان آمدند و بازی متفاوتی را از تیم ملی ایران دیدیم به طوری که ژاپن حرفی برای گفتن نداشت. شکست دادن ژاپن بسیار خوشحال کننده بود، چون تیم ملی فوتبال ایران تاکنون نتوانسته بود این تیم را در جام ملت‌های آسیا شکست بدهد و حتی پیش از این یک گل هم به این تیم در این رقابت‌ها نزده بودیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه کادرفنی آنالیز بسیار خوبی از ژاپن داشت و سبک بازی ما در نیمه دوم که با ارسال‌های بلند همراه بود آنها را غافلگیر و شگفت‌زده کرد. از طرفی اشتباهاتی که در مسابقات قبل هم داشتیم در این دیدار حساس تکرار نکردیم که همین موضوع رمز اصلی پیروزی ما بود.

*باید مقابل قطر هم بدون ترس و عاقلانه بازی کنیم

کارشناس فوتبال درباره دیدار با قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا یادآور شد: بازی با قطر سخت است، چون آن‌ها از شرایط خوب میزبانی‌شان به نحو احسن استفاده خواهند برد. قطر تا جمع ۴ تیم برتر آمده که حتماً شایستگی‌اش را داشته و هیچ چیزی بر حسب شانس و اقبال نبوده است. بازیکنان تیم ملی باید دیدار با قطر را جدی بگیرند، مثل نیمه دوم بازی با ژاپن، عاقلانه‌تر و بدون ترس بازی کنند. 

خیری در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، خاطرنشان کرد: ایران برای قهرمانی شانس زیادی دارد و وقتی توانسته تیم اول آسیا را شکست بدهد، شانس نخست قهرمانی خواهد بود. اما باید کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران توجه داشته باشد در مناطق مختلف زمین، خطوط، سیستم، ارنج، چینش و حتی جوان‌گرایی مشکل دارد و هنوز کار سختی را در آینده خواهد داشت. البته مسئولان باید انتقادپذیر باشند و برای رسیدن به موفقیت باید ایرادات و معایب را برطرف کنند.

انتهای پیام/



هوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
بازی باولزرابردیم.همه انتظاربازی امریکامیکشیدندبراحتی باختیم.الان ولزژاپن شدوقطرامریکا.پس براحتی میبازیم.التماس تفکرعمیق
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *