تحولات اوکراین؛ زلنسکی برکناری فرمانده کل نیروهای مسلح را بررسی می‌کند

11:07 - 16 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۳۳۲
تحولات اوکراین؛ زلنسکی برکناری فرمانده کل نیروهای مسلح را بررسی می‌کند
گمانه‌زنی‌ها درباره برکناری فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین به دلیل اختلاف‌ها در کی‌یف شدت گرفته است.

خبرگزاری میزان - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تایید کرد که به جایگزینی والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور فکر می‌کند.

زلنسکی در مصاحبه با رادیو تلویزیون ایتالیایی Rai۱ در پاسخ به پرسشی درباره تنش با زالوژنی، گفت: این پرسشی است که مربوط به افرادی بوده که باید اوکراین را فرماندهی کنند. البته به یک راه‌اندازی مجدد و آغازی جدید نیاز است. 

وی گفت: وقتی در این رابطه صحبت می‌کنیم منظور من تعویض چند مقام ارشد دولتی است، نه فقط در ارتش؛ درست است، من به این جایگزینی (زالوژنی) فکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور اوکراین، تصریح کرد: موضوع مربوط به کل تیم مدیریتی است که کشور را هدایت می‌کنند.

توافق دو حزب آمریکا برای کمک بیشتر به اوکراین

گروهی از سناتور‌های دو حزب اصلی در آمریکا از توافق خود برای مقابله با مهاجران در مرز جنوبی و نیز کمک خارجی به اوکراین و رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

قرار است سنا که ریاست آن با دموکرات‌هاست، این هفته بر سر این طرح پیشنهادی رای‌گیری کند اما انتظار می‌رود این توافق پیشنهادی در مجلس نمایندگان با ریاست جمهوری‌خواهان با مشکل روبرو شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این توافق پیشنهادی را «سخت‌گیرانه‌ترین و منصفانه‌ترین اصلاح» در قوانین مرزی کشور خوانده است.

براساس گزارش‌ها، طرح اعلام شده ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین ارائه می‌کند.

زلنسکی: روسیه تاسیسات و توان اقتصادی اوکراین را هدف قرار می‌دهد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نشستی با فرماندهان ارتش این کشور خواستار تلاش یگان پدافندی اوکراین برای مقابله مناسب به پهپاد و موشک‌های روسیه شد. 

زلنسکی با اشاره به بازید از خطوط عملیاتی اوکراین، گفت: از فرماندهی نیروی هوایی شرق اوکراین بازدید کردم. در این نشست گزارش‌ها و بحث مفصل در مورد حفاظت از آسمان شد. این تهدیدات ثابت و شدید است.

به گفته وی، روسیه این منطقه را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی خود می‌بیند؛ به‌ویژه تاسیسات و توان اقتصادی ما را هدف قرار می‌دهد. ما در تلاش هستیم تا توانایی ساقط کردن موشک‌ها و پهپاد‌ها را افزایش دهیم.

روسیه یک پهپاد را در منطقه بلگورود سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود در مرز اوکراین سرنگون کردند.

بیانیه این وزارتخانه می‎گوید: حمله کی‌یف به تاسیسات در خاک روسیه با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین خنثی شد؛ یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد.

بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه

یک دیپلمات اتحادیه اروپا، گفت: بسته بعدی تحریم‌ها علیه روسیه از سوی کمیسیون اروپا شامل ممنوعیت واردات جدید نخواهد بود.

با وجود درخواست تعدادی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای اعمال ممنوعیت‌های اضافی بر صادرات روسیه، کمیسیون اروپا (EC) به‌دنبال تصویب مجموعه سیزدهمین مجموعه اقدامات خود است.

این منبع، گفت: صد‌ها نفر از اشخاص در فهرست (در بسته تحریمی جدید) وجود خواهند داشت. اما نامی از شرکت‌های بزرگ در این فهرست قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *