رایزنی مشاور ارشد وزیر امور خارجه با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن

17:50 - 14 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۰۵۲
رایزنی مشاور ارشد وزیر امور خارجه با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن
هیئت سازمان ملل به ریاست نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با معاون وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد و طرفین در این دیدار آخرین تحولات منطقه و به‌ویژه یمن را بررسی کردند.

خبرگزاری میزان - هیئت سازمان ملل به ریاست هانس گروندبرگ که به ایران سفر کرده با علی‌‎اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

 در این مذاکره طرفین آخرین تحولات منطقه و به‌ویژه یمن را بررسی و ابراز امیدواری کردند پیشرفت‌های حاصل شده در حل و فصل سیاسی یمن به نتایج نهایی برسد.

خاجی با اشاره به نسل‌کشی مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی  تاکید کرد: نمی‌توان از مردم و دولت‌های منطقه انتظار داشت نسبت به این جنایات بی‌تفاوت باشند.

علاوه بر آن آمریکا نمی‌تواند از ما و کشور‌های منطقه بخواهد خویشتندار باشیم در حالی‌ که از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی کرده و کشتار مردم غزه را مدیریت می‌کند.

 مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی همچنین از پیشرفت‌های حاصله در فرایند مذاکرات صلح یمن‌ استقبال کرده و اظهار امیدواری کرد مذاکرات عربستان سعودی و دولت نجات ملی یمن با همکاری سازمان ملل بتواند با موفقیت به پایان رسیده و مردم یمن از وضعیت سخت انسانی نجات یابند.

گرونبرگ نیز در این مذاکرات توضیحات مفصلی درباره نقشه راه سازمان ملل به منظور برقراری صلح در یمن ارائه کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *