یادداشت

رحمان ۱۴۰۰ در جشنواره ۱۴۰۲

21:51 - 13 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۹۱۰
رحمان ۱۴۰۰ در جشنواره ۱۴۰۲
فیلم «دو روز دیرتر» به هیچ وجه نتوانسته هیچ ترغیب و فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری داشته باشد. 

خبرگزاری میزان _ فیلمی که با مضمون فرزندآوری ساخته شده پر از شوخی‌های اروتیک و زننده است. 

فیلمی که در اکران عمومی به هیچ عنوان مناسب با خانواده دیدن نیست و نمی‌توان این فیلم را در کنار خانواده و فرزندان در سینما دید. 

این فیلم پر از  شعارهای گل درشت و زننده است و هیچ کمکی به ترغیب فرزندآوری نمی‌کند. 

تنها تفاوت این فیلم با فیلم «رحمان ۱۴۰۰» این است که توسط ارگان‌ها و سازمان‌هایی نظیر بنیاد روایت فتح، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه بهمن سبز ساخته شده است. 

قطعا طرح‌ها و فیلمنامه‌های به مراتب بهتر از «دو روز دیرتر» وجود داشته و دارد که این ارگان‌ها بخواهند روی آن سرمایه‌گذاری کرده و به موضوع فرزندآوری بپردازند. 

این فیلم اگر در دهه ۷۰ ساخته می‌شد شاید می‌توانست چند مخاطب  را با خود در سینما همراه کند، اما قطعا در اکران سال ۱۴۰۳ هیچ شانسی برای استقبال مخاطبان نخواهد داشت. 

فیلم «دو روز دیرتر» را می‌توان بی‌محتواترین فیلم روز اول چهل و دومین جشنواره فیلم فجر دانست که نه تنها در اندازه این جشنواره ملی نبود، بلکه جای تعجب است که اصلا چرا فیلمی با انواع شوخی‌های جنسی کف اینستاگرامی، توانسته است نظر هیئت انتخاب را جلب کند و در بخش سودای سیمرغ حضور داشته باشد. 

باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چه فیلم‌ها و با چه کیفیتی روی پرده خواهند رفت و آنگاه می‌توان درباره کیفیت بقیه فیلم‌های حاضر و جشنواره صحبت کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *