تقویت و توسعه زندان باز و اشتغال اولویتی مهم در چرخه اصلاح مجرمین

17:42 - 06 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۵۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل زندانهای خوزستان گفت: جایگاه زندان باز و اشتغال زندانیان واجد شرایط در درون و بیرون زندان یک امر مهم در اجرای سیاستهای نظام زندانبانی است و هرچه میزان این امر بیش از پیش مورد توجه و اهتمام و عمل قرار گیرد، تبعات ناشی از حبس را بر جامعه، خانواده و فرد کاهش می دهد.

: مدیرکل زندانهای خوزستان گفت: جایگاه زندان باز و اشتغال زندانیان واجد شرایط در درون و بیرون زندان یک امر مهم در اجرای سیاستهای نظام زندانبانی است و هرچه میزان این امر بیش از پیش مورد توجه و اهتمام و عمل قرار گیرد، تبعات ناشی از حبس را بر جامعه، خانواده و فرد کاهش می دهد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ف رضا پوستچی مدیرکل زندانهای خوزستان در شورای راهبردی توسعه اشتغال مولد و زندان باز زندانهای استان اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه اشتغال مولد از طریق ایجاد زیر ساختها در مرکز استان و شهرستانها به انجام رسیده که وضعیت استان را در مقایسه با گذشته بسیار متفاوت ساخته است.

وی با بیان اینکه مجتمع الحدید با بستر و ظرفیت های توسعه اشتغال مولد صنعتی و کشاورزی در عرصه ای وسیع، آماده جذب سرمایه گذار و فعالیت در عرصه های مختلف است، افزود: مجتمع تولیدی مواد غذائی نسوان اهواز از جمله شاخص ترین این اقدامات است که مشابه این اقدامات در سایر زندانها نیز ایجاد شده که آماده بالفعل سازی است.

مدیر کل زندانهای خوزستان همچنین با برشمردن اهمیت استفاده از زندان باز تصریح کرد: زندان باز ظرفیتی قانونی است که بواسطه آن می توان هم طبقه بندی زندانیان را بهتر اجرا کرد و هم فضای لازم اصلاح رفتار های مجرمانه زندانیان را در زندانهای بسته بهتر فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه با قرار گرفتن زندانی واجد شرایط در حالت رأی باز و اشتغال مولد دستاوردهای مهمی برای نظام اصلاح و تربیتی مجرمین فراهم می شود، ادامه داد: این افراد به واسطه محدودیتهای قانونی مترتب بر حبس، قدر و ارزش آزادی را می دانند و در ظرفیت های تعاملی تعریف شده در حالت زندانهای باز برای افراد با خانواده و جامعه، آنها با ارزش زندگی جمعی و خانوادگی بیشتر آشنا شده و تلاش خواهند کرد خود را با هنجارها و در پرتو مراقبت فردی و رفتاری از ناهنجاریها و جرم اصلاح کنند.

پوستچی گفت: اشتغال مولد چه درون زندان و چه بیرون زندان می تواند به رفع بخشی از نیازهای مالی زندانی و خانواده وی در طول حبس بیانجامد که خود به حذف بخشی از زمینه های توسعه جرم در جامعه خواهد انجامید.

وی با تأکید بر اینکه برنامه توسعه جمعیت کیفری واجد شرایط تحت پوشش زندانهای باز از مهمترین اولویتهای این اداره کل در سال جاری است، از اعضای جلسه خواست تا نهایت تلاش خود را در این زمینه با توجه به نگاه مساعد رئیس گل دادگستری استان و دادستان مرکز استان از این ظرفیت قانونی، از طریق تعامل با مراجع قضائی و تبلیغ و فرهنگسازی این عنایت نظام قضائی برای مجرمین بکار بندند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *