انتخابات آمریکا|

بایدن به حیاط‌خلوت ترامپ سفر کرد؛ هشدار مقام اروپایی درباره نتیجه انتخابات ۲۰۲۴

9:53 - 11 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۵۱۹
بایدن به حیاط‌خلوت ترامپ سفر کرد؛ هشدار مقام اروپایی درباره نتیجه انتخابات ۲۰۲۴
جو بایدن برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به فلوریدا که حیاط‌خلوت دونالد ترامپ درنظر گرفته می‌شود، سفر کرده است.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در فلوریدا به سر می‌برد. این سفر در حالی انجام‎شده که فلوریدا حیاط‌خلوت ترامپ درنظر گرفته می‌شود.

بایدن در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی، گفت: ما باید کاخ سفید را حفظ کنیم؛ ما باید سنا را حفظ کرده و مجلس نمایندگان را دوباره تحت کنترل بگیریم.

به گفته وی، من فکر می‌کنم می‌توانیم در فلوریدا پیروز شویم.

ادامه انتقاد‌های هیلی از ترامپ

نیکی هیلی، یکی از نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از شکستش در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، به انتقاد از دونالد ترامپ ادامه داد. هیلی تلاش‌های انتخاباتی‌اش را بر کارولینای جنوبی، زادگاهش متمرکز کرده است.

او در مصاحبه‌ای با نیوزمکس، گفت که ترامپ نمی‌تواند حمایت زنان حومه شهر و رای‌دهندگان مستقلی را جلب کند که می‌توانند مانع از شکست او در ماه نوامبر در مقابل جو بایدن شوند. 

هیلی همچنین در پیامی، نوشت: ترامپ می‌گوید من محافظه کار نیستم. این باعث خنده‌ام می‌شود.

ایالت ایلینوی ترامپ را رد صلاحیت نکرد

شورای انتخاباتی ایالت ایلینوی آمریکا با خودداری کردن از رد صلاحیت رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تایید کرد تا نام او در مرحله درون‌حزبی این انتخابات روی برگه‌های رای این ایالت باقی بماند.

پیش از این یکی از اعضای شورای انتخاباتی این ایالت که جمهوری‌خواه است گفته بود که مجموعه‌ای از شواهد نشان می‌دهد که ترامپ مجاز به نامزد شدن برای ریاست‌جمهوری نیست، زیرا او با تحریک به ناآرامی و آشوب قانون اساسی را زیر پا گذاشته است. 

در همین حال، دیوان عالی آمریکا که مشغول رسیدگی به پرونده‌های رد صلاحیت رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ایالت‌های کلرادو و مین است، قرار است هفته آینده به بررسی درخواست تجدید نظر ترامپ در مورد حکم رد صلاحیت وی در ایالت کلرادو بپردازد.

بازداشت یک مرد در میشیگان به اتهام تهدید به قتل بایدن و هریس

یک مرد اهل میشیگان متهم به تهدید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور به مرگ شده است.

براساس گزارش‌ها، سخنگوی دادستانی آمریکا در ناحیه شرقی میشیگان گفت: راسل داگلاس وارن ۴۸ ساله، در دادگاه فدرال میشیگان حاضر و دستور بازداشت موقت برای او صادر شد.

براساس این شکایت جنایی، مقامات از چندین پیام تهدید‌آمیز در رسانه‌های اجتماعی، از جمله مربوط به قتل جو بایدن، عوامل اجرای قانون، و بمب‌گذاری در ساختمان‌های دولتی آمریکا مطلع شدند. 

آن‌ها به این نتیجه رسیدند که وارن شخصی است که این پیام‌ها را منتشر کرده است. 

وارن در پست‌های خود گفته است که بایدن و هریس محکوم شده‌اند و باید به زندان برده شوند تا به دار آویخته شوند. 

بایدن: با حضور ترامپ در انتخابات مشکلی ندارم

جو بایدن، گفت که فکر می‌کند ماندن دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ خوب است.

بایدن در پاسخ به خبرنگاری که پرسید «آیا باید به ترامپ اجازه داده شود در رای‌گیری شرکت کند یا خیر»، گفت: تا آنجا که به من مربوط می‌شود، بودن او خوب است.

ماه گذشته، بایدن گفته بود: ترامپ مطمئنا از یک شورش حمایت کرده بود. این‎که آیا متمم چهاردهم (قانون اساسی) اعمال شود، چیزی است که من به دادگاه اجازه می‌دهم این تصمیم را بگیرد.

هشدار رئیس بانک مرکزی اروپا درباره احتمال پیروزی ترامپ

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، گفت: در صورت بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، اروپا باید برای تهدید‌های احتمالی علیه اقتصاد خود، از جمله تعرفه‌های جدید آمریکا بر صادرات ما، آماده شود.

لاگارد، معتقد است اگر به آن سال‌هایی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود نگاه کنید، ممکن است تهدید‌هایی وجود داشته باشد و ممکن است مسائلی پیش بیاید که اروپایی‌ها باید برای آن آماده باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *