تب‎وتاب تگزاس برای جدایی از آمریکا؛ مرز با مکزیک مسدود می‎شود

14:11 - 10 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۴۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تب‎وتاب تگزاس برای جدایی از آمریکا؛ مرز با مکزیک مسدود می‎شود
ایالت تگزاس در میان تشدید تنش با دولت فدرال آمریکا، از تصمیم خود برای نصب ۳ هزار کیلومتر سیم خاردار در مرز با مکزیک خبر می‌دهد.

خبرگزاری میزان – مقام‎های ایالت تگزاس در نظر دارند حصار‌های سیم خاردار را در تمام طول مرز ایالتی با مکزیک نصب کنند؛ امتداد این مرز بیش از ۳ هزار کیلومتر است.

این تصمیم در میانه تنش میان تگزاس و دولت فدرال آمریکا بر سر کنترل مرز‌های این کشور با مکزیک صورت می‌گیرد/

دن پاتریک، معاون فرماندار تگزاس، می‎گوید که مقام‎های فدرال برای قطع تمام سیم‌های خاردار به «سیم‌برش‌های زیادی» نیاز خواهند داشت.

 

تگزاس به دنبال ایجاد ۳ هزار کیلومتر سیم خاردار در مرز آمریکا و مکزیک

 

این کنایه معاون فرماندار تگزاس، اشاره به حکم دیوان عالی آمریکاست که به تازگی با صدور حکمی به نیرو‌های مرزی فدرال اجازه داد تا سیم‌های خاردار نصب شده در مرز را قطع کنند.

مقام‎های تگزاس بار‌ها تاکید کردند که از این حکم دادگاه تبعیت نخواهند کرد و این امر به تنش‌های بیشتر میان دولت فدرال و مقامات تگزاس منجر شد.

تگزاس نیرو‌های گارد ملی خود را در مرز مستقر کرده و از سوی دیگر درخواست‌هایی از دولت آمریکا برای فدرال کردن گارد ملی تگزاس صورت گرفته است.

در همین حال ۱۲ ایالت آمریکا حمایت جدی در قالب خودرو‌های زرهی به تگزاس منتقل کردند.

دولت آمریکا نیز با اشاره به گمانه‌زنی‌ها و همچنین درخواست یکی از احزاب تگزاس درباره جدایی این ایالت، تاکید کرده که هیچ‌کس در سنا اجازه نخواهد داد تگزاس، چه از نظر تئوری و چه عملی، جدا شود.

 

تگزاس به دنبال ایجاد ۳ هزار کیلومتر سیم خاردار در مرز آمریکا و مکزیک

 

طرح جدید مهاجرتی آمریکا

منابع نزدیک به توافق دوحزبی کنونی مهاجرت که از سوی اعضای سنای آمریکا در واشنگتن بررسی می‌شود، می‌گویند که این توافق می‌تواند به‎زودی منعقد شود.

این قانون به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد تا در هنگام افزایش حجم عبور غیرقانونی مرزها، رسیدگی به درخواست پناهندگی را متوقف کند.

براساس این طرح دولت آمریکا همچنین می‌تواند اخراج پناهجویان را تسریع کند و زمان انتظار برای تصمیم‌گیری پرونده‌های پناهندگی را کوتاه کند.

 

تگزاس به دنبال ایجاد ۳ هزار کیلومتر سیم خاردار در مرز آمریکا و مکزیک

 

جو بایدن برای این توافق، اعمال فشار کرده و می‎گوید: اگر این لایحه امروز قانون بود، من همین امروز مرز را می‌بستم و به سرعت آن را اصلاح می‌کردم.

در همین حال، گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، از دستورات فعلی دولت فدرال درباره توقف و دست‎کشیدن از تلاش‌های مختلفی که از طرف این ایالت برای محافظت از مرز تگزاس با مکزیک انجام می‌دهد، سرپیچی می‌کند.

رویارویی کنونی ابوت با دولت فدرال باعث شده که بسیاری از حامیان و منتقدان او از خود بپرسند که آیا در صورت تبدیل شدن این لایحه به قانون، تگزاس از توافق سنا حمایت خواهد کرد یا خیر.

قدیمی‌ترین گروه حقوق مدنی لاتین‌تبار آمریکا، فرماندار تگزاس را به تحریک افراط‌گرایان به انجام اعمال خشونت‌آمیز در میان تشدید تنش‌ها بین تگزاس و دولت فدرال بر سر مدیریت مرز‌ها متهم کرد.

 

تگزاس به دنبال ایجاد ۳ هزار کیلومتر سیم خاردار در مرز آمریکا و مکزیک

 

دومینگو گارسیا، رئیس ملی اتحادیه شهروندان آمریکای لاتین متحد (LULAC) هشدار داد که لفاظی‌های ابوت می‌تواند افراد متعصب خشونت‌آمیزی مانند فرد تیراندازی که در سال ۲۰۱۹ در ال پاسو، تگزاس و والمارت، ۲۳ نفر را کشت و ۲۲ نفر دیگر را مجروح کرد، تحریک کند.

هشدار گارسیا در پی گزارش‌هایی درباره سازماندهی تظاهرات گروهی به نام «کاروان مرزی ما را برگردان» که از دوشنبه در ویرجینیا آغاز شده و برنامه‌ریزی کاروان‌هایی به تگزاس را سازماندهی می‌کند، صورت گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *