رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: ایران گفت‎وگوهایی سازنده با پاکستان و عراق داشته است

11:33 - 08 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۹۷۸
امیرعبداللهیان: ایران گفت‎وگوهایی سازنده با پاکستان و عراق داشته است
وزیر امور خارجه گفت که گفت‌وگوهای سازنده‌ای با مقام‌های عراقی و پاکستانی درباره تحرکات تروریستی اخیر انجام شده است.

خبرگزاری میزان - حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در مراسم هفتمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران، که با موضوع محوری «چندجانبه‌گرایی در تاریخ روابط خارجی ایران» در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، بحران غزه را محک شعارهای برابری‌خواهانه و بشردوستانه قرن اخیر خواند.

بحران غزه محک شعارهای برابری‌خواهانه و بشردوستانه قرن اخیر است

وزیر امور خارجه با اشاره به تحولات غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه این منطقه طی بیش از سه ماه گذشته، اظهار کرد: امروز جامعه بشری با یک بحران روبرو است؛ بحرانی که محک شعارهای برابری‌خواهانه و بشردوستانه قرن اخیر ما است.

وی در ادامه گفت: حدود ۴ ماه است که جنایت جنگی گسترده از سوی رژیم اسرائیل علیه اهالی غزه در جریان است و مجموعه‌ای از قتل، کشتار، کوچ اجباری و نسل‌کشی در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفته است؛ هر انسان آزاده‌ای باید از خود و سردمداران نظام بین‌الملل پرسش کند که دستاورد سازمان‌های بین‌المللی در حل بحران فلسطین چه بوده است؛ آیا چندجانبه‌گرایی، اشتراک نظر و عمل جهانی به انسان یاری رسانده است؟

دشمنان قصد دارند با ابزار تروریسم سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند

امیرعبداللهیان در بخشی از سخنرانی خود در هفتمین کنفرانس چندجانبه‌گرایی در تاریخ روابط خارجی ایران، تصریح کرد: امروز دشمنان با استفاده از ابراز تروریسم تلاش می‌کنند که سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند.

وی تاکید کرد: همانگونه که بر سیاست همسایگی تمرکز ویژه داریم، امنیت را در دل سیاست همسایگی دیده و تعریف کرده‌ایم؛ هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمنان، دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند.

به‌زودی عازم پاکستان خواهم شد

وزیر امور خارجه با اشاره به تحرکات تروریستی در اقلیم کردستان عراق و مناطقی در استان سیستان کشور دوست و برادر پاکستان در روزهای گذشته، گفت:برای صیانت از امنیت کشور، امنیت مرزها و امنیت منطقه، با تمرکز بر فهم مشترک و راه‌حل‌های سیاسی نسبت به آنچه در بلوچستان پاکستان و اقلیم کردستان عراق روی داد گفت‌وگوهای سازنده‌ای با مقام‌های این کشورها انجام دادیم.

وی اظهار کرد: به‌زودی عازم پاکستان خواهم شد و برادر و همکارم احمدیان عازم عراق خواهند شد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *